سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 23

استوری برای بسیاری از کاربران یک قابلیت جذاب به شمار می آید و از زمانی که اینستاگرام امکان گذاشتن استوری را فراهم کرد تقریبا تمامی کاربران از آن استقبال کردند و روزانه استوری های زیادی توسط کاربران گذاشته می شد اما یک ویژگی استوری ها این بود که تنها 24 ساعت فرصت نمایش داشت و بعد از آن بلافاصله حذف می شدند.

ویژگی محدود بودن زمان نمایش یک استوری برای بسیاری از کاربران اینستاگرام یک دغدغه محسوب میشد که با  ارائه دو قابلیت جدید اینستاگرام این مشکل نیز حل شده است.

اینستاگرام با ارائه ویژگی آرشیو و هایلایت استوری ها و پست ها به کاربران این امکان را می دهد که بتوانند استوری ها و پست های مورد علاقه خود را در آرشیو خود ذخیره کنند و هر زمان که خواستند به صورت یک پکیج هایلایت آنها را نمایش دهند.

شاید در این چند وقت اخیر در پیج های مختلف زیر قسمت بایو پست های دایره ای شکلی دیده باشید که اینها همان پست ها و استوری های هایلایت شده توسط ادمین اکانت می باشند.

در ادامه استفاده ازاین دو ویژگی جذاب اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش آرشیو استوری ها و پست ها در اینستاگرام

ابتدا اینستاگرام خود را بروز رسانی کنید.

پس از بروزرسانی اینستاگرام ویژگی آرشیو استوری ها و پست ها به صورت پیش فرض برای شما فعال است و تمامی استوری ها و پست های شما به صورت خودکار آرشیو می شوند.

برای مشاهده استوری ها و پست های آرشیو شده روی آیکن آرشیو در اکانت خود کلیک کنید و با انتخاب Stories Archive یا Posts Archive وارد بخش مورد نظر شوید.

آموزش آرشیو کردن استوری در اینستاگرام

 

در صورتی که تمایلی برای ذخیره خودکار پست ها و استوری می توانید ذخیره خودکار آن ها را غیرفعال کنید.

آموزش غیر فعال کردن آرشیو خودکار استوری ها و پست ها در اینستاگرام

برای غیر فعال کردن ذخیره خودکار استوری ها رو آیکون آرشیو کلیک کنید و پس از ضربه روی آیکون سه نقطه در بالا سمت راست , گزینه setting را انتخاب کنید و سپس Save to Archive را خاموش کنید.

آموزش هایلایت کردن ( Highlight ) استوری ها و پست ها در اینستاگرام

زیر قسمت بایو گرافی روی گزینه new کلیک کنید.

پس از انتخاب گزینه new وارد صفحه آرشیو استوری های می شوید که می توانید با ضربه روی هرکدام آنها را انتخاب کنید.

آموزش هایلایت کردن در اینستاگرام

اگر تصمیم به انتخاب یک یا چند استوری دارید با ضربه متوالی می توانید آن ها را انتخاب کنید اما اگر قصد دارید آن ها را از حالت انتخاب در آورید باز هم می توانید با ضربه زدن این انتخاب را لغو کنید.

پس از انتخاب استوری مورد نظر یک تصویر کاور برای آن انتخاب کنید و پس از نام گذاری روی add کلیک کنید.

تعداد هایلایت ها محدودیت ندارد اما اگر بخواهید هم می توانید آن ها را ویرایش یا حذف کنید.

برای این کار، لازم است با فشار طولانی مدت روی هر استوری، پاپ آپ باز شده را مد نظر قرار داده و یکی از دو گزینه Edit Highlight  یا Delete را انتخاب کنید.

منبع:تعمیر موبایل آوافیکس


 نوشته شده توسط avafix در دوشنبه 97/10/24 و ساعت 11:29 صبح | نظرات دیگران()

ممکن است بارها برایتان پیش آمده باشد که در مکانی قرار دارید که آنتن دهی موبایل ضعیف است و طبق یک عادت قدیمی که بین همه مردم رایج می باشد,سعی می کنید با بالا نگه داشتن گوشی خود آنتن دهی را تقویت کنید.

جالب است بدانید طبق گفته دکتر لین ژونگ  استاد دانشگاه  رایس در آمریکا امواج موبایل در اطراف ما یکسان می باشند و ماهیت امواج موبایل به شکلی نیست نیست که در اختلاف ارتفاع نیم متری و مثلا با بالا گرفتن موبایل توسط شما تغییری در کیفیت یا قدرت آنتن‌دهی اتفاق بیفتد.

با توجه به این موضوع می بینیم که در زمان ضعف آنتن دهی ,بالا گرفتن گوشی موبایل هیچ کمکی به حل مشکل نمی کند و احتمالا این کار از زمان رادیوهای قدیمی بین مردم رایج شده است.

اما واقعا بهترین راهکار برای تقویت آنتن دهی موبایل در چنین شرایطی چیست؟

طبق تحقیقات صورت گرفته در زمان آنتن دهی ضعیف بهتر است شما به جای بالا گرفتن گوشی, نیم متر جابجا شوید و سعی کنید نزدیک به پنجره بایستید چون ساختمان های شهر تاثیر زیادی روی امواج موبایل دارند و به همین دلیل ممکن است کنار پنجره آنتن دهی گوشی شما تقویت شود.

منبع: تعمیرموبایل آوافیکس


 نوشته شده توسط avafix در یکشنبه 97/10/23 و ساعت 4:10 عصر | نظرات دیگران()

ممکن است شما نیز بارها هنگام کار با مرورگر موبایل خود از کندی آن کلافه شده باشید و در جستجوی یافتن مرورگری با سرعت عملکرد بیشتر باشید.

خبر خوب این است که با ورود مایکروسافت اِج به دنیای مرورگرهای اینترنتیِ موبایل رقابت سرعت مرورگر در بین کمپانی ها وارد فاز جدیدی گشته است.

سنجش‌گرهای استاندارد هر کدام بر اساس تعاریف خاص خود سریعتر بودن را لحاظ می‌کنند که در این میان فون ارنا چهار شاخص معروف Speedometer، JetStream،MotionMark و Basemark Web 3.0  را مورد مقایسه قرار داده است.

شاخص اسپیدومتر آزمون مصنوعی برای محاسبه پاسخ به برنامه‌های وب است. جت استریم کیت موسوم به Browserbench را در خود جای داده و ویژگی های پیشرفته جاوااسکریپت مانند 3D را مورد آزمون قرار می دهد.موشن مارک، گرافیک را سنجش می‌کند. بیس مارک نیز جاوااسکریپت، وی جی ال 2 و ... را مورد آزمون قرار می‌دهد.

در این تست مرورگر سامسونگ 6.2، کروم 63، فایرفاکس 57 و اولین نسخه مایکروسافت اج توسط گوشی سامسونگ نوت8 مقایسه شدند.

در نتیجه آزمایش فوق مرورگر سامسونگ در اغلب شاخص‌ها بالا است اما برخی فناوری‌های جدید را پاسخگو نیست. مایکروسافت اج نیز سرعت قابل قبولی دارد البته تازه راهی بازار شده و قطعا بهتر هم خواهد شد.

و در مجموع در شاخص های گوناگون یک مرورگر برتر شناخته شد:

شاخص اسپیدومتر : مرورگر سامسونگ

جت استریم : مرورگر سامسونگ

موشن مارک : مایکروسافت اج

بیس مارک : مایکروسافت اج

در مجموع با توجه با نتایج و شراط آزمون می توان گفت در حال حاضر مایکروسافت اج سریع ترین مرورگر موبایل است.

سریع ترین مرورگر موبایل,بهترین مرورگر موبایل

منبع: تعمیر موبایل آوافیکس


 نوشته شده توسط avafix در یکشنبه 97/10/23 و ساعت 3:6 عصر | نظرات دیگران()

 

در اطلاعیه جدید رگولاتوری سه برند جدید برای فاز دوم طرح رجیستری معرفی شدند.

در این اطلاعیه‌ آمده است: نظر به اجرای موفقیت‌آمیز مراحل اولیه طرح رجیستری و در راستای اهداف پیشگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه، تحقق حقوق مصرف‌کنندگان، واردکنندگان قانونی و فروشندگان مجاز و براساس تصمیمات متخذه در یازدهمین جلسه کمیته راهبری طرح رجیستری، در ادامه مرحله دوم طرح و از ساعت 24 روز جمعه 8 دی ‌ماه تمامی مدل‌های گوشی تلفن همراه «گوگل»، «بلک‌بری» و «موتورولا » مشمول طرح می‌شوند.

سایر مدل‌ها نیز متعاقباً در هفته‌های آینده پس از اعلام رسمی تحت پوشش طرح قرار می‌گیرند. پیش از این و از تاریخ 14 آذرماه تمامی گوشی و تبلت‌های «اپل» مشمول طرح شده بودند.
به کلیه دارندگان مدلهای گوشی فوق توصیه می‌شود تا تاریخ ذکر شده گوشی‌های موجود خود را فعال کنند و خریداران گوشی‌های مذکور نیز از تاریخ شروع طرح (96/10/8) همانند گوشی‌های اپل قبل از فعال‌سازی با استعلام کد 15 رقمی (IMEI) از طریق سامانه #7777* یا #4* اصالت گوشی را استعلام و پس از اطمینان از ثبت گوشی نسبت به خرید آن اقدام کنند.

منبع: تعمیرموبایل آوافیکس


 نوشته شده توسط avafix در یکشنبه 97/10/23 و ساعت 2:35 عصر | نظرات دیگران()

 

ایران از جمله سرزمین های زلزله خیز دنیا بوده و هر از چند گاهی شاهد آنیم که گوشه ای از کشور پهناورمان دچار این بلای طبیعی شده است.

گاهی لرزه ها باعث تخریب و کشته شدن بسیاری از هموطنان می شود و گاه فقط در حد یک تکان کوچک است اما اگر می خواهد از آخرین لرزه های ایران باخبر شوید دریچه برای شما راه حل مناسبی را دارد.

در صورتی که یکی از تلفن های هوشمند امروزی را دارید، برنامه ی " زلزله نگار " این فرصت را برای شما فراهم کرده است که از 60 زلزله آخر ثبت شده در ایران مطلع شوید.

این نرم افزار از طریق اتصال به سایت موسسه ی ژئوفیزیک دانشگاه تهران امار 60 زلزه ی آخر ثبت شده را در یافت می کند و آنها را در اختیار شما می گذارد.

از جمله امکاناتی که این نرم افزار در اختیار شما می گذارد می توان به  موارد زیر اشاره کرد :

- نام منطقه زلزله زده

- زمان دقیق وقوع زلزله

- بزرگی زلزله  

- عمق زلزله 

هشدار زلزله تهران,اخبار زلزه ایران

در صورتی که پس از نصب نرم افزار ، سیستم هشدار برنامه را فعال کنید ، "زلزله نگار" شما را پس از دریافت آخرین اطلاعات مبنی بر زلزله های جدید با صدای هشدار با خبر می کند.

البته در سیستم هشدار برنامه تنظیماتی وجود دارد که شما می توانید مشخص کنید که آلارم این برنامه در چه زمانی فعال شود.

در این تنظیمات می تواند مشخص کنید تنها شما را از رخ دادن زلزله در استان های مورد نظرتان با خبرکند و همچنین امکان تنظیم حداقل ریشتر برای هشدار نیز وجود دارد.

همانطور که در بالا گفته شد برای دریافت آخرین اطلاعات نیاز به اتصال به اینترنت است اما در زمانی که به اینترنت متصل نیستید و یا به عبارتی در حالت آفلاین نیز می توانید از آخرین اطلاعات برنامه (که در زمان اتصال به اینترنت دریافت کرده است) مانند جزئیات و نقشه ی زلزله های اخیر با خبر شوید.

شایان ذکر است که نرم افزار زلزله نگار بر روی گوشی و تبلت های دارای سیستم عامل آندروید 2.1 و بالاتر قابل نصب است.

دانلود نرم افزار زلزه نگار ایرانی

منبع:تعمیر موبایل آوافیکس

 


 نوشته شده توسط avafix در یکشنبه 97/10/23 و ساعت 2:0 عصر | نظرات دیگران()

رئیس اتحادیه دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه گفت: طرح ریجستری حدود 16 درصد روی قیمت گوشی تاثیر گذاشته است علت آن هم این است که زمانی که گوشی قاچاق وارد می‌شود پروسه زمانی ندارد.

ابراهیم رئیس اتحادیه دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه درستی اظهار کرد: از ابتدا موافق طرح ریجستری بودیم اما، یک خواسته های به حق هم بود که باید اجرا می‌شد.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه افزود: یکی از دلایل موافقت ما با این طرح به این خاطر بود که اعلام کنیم فروشندگان موبایل قاچاقچی نیستند و دوست دارند کالا از مبادی ورودی تامین شود و آنها هم سهم و سود خود را عادلانه از بازار بردارند.

وی گفت: یکی از نقایص این طرح این است که طبق قولی که وزیر ارتباطات دادند مقرر شده بود تلفن های اپل که 17 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد تا 14 آذر اگر از طریق سیم کارت با آن مکالمه برقرار شده پس از این تاریخ دیگر پیامکی برای آن ارسال نشود اما، متاسفانه پیامکی با مضمون قطع تلفن همراه تا یک ماه آینده برای دارندگان آنها ارسال شد.

درستی ادامه داد: تاکید بر این است که پس از 14 آذر همه موارد قانونی اجرا شود و مسئولان رصد کنند که مشکلی برای فروشندگان و مردم پیش نیاید.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه خاطرنشان کرد: طرح رجیستری برای سه مدل دیگر از گوشی‌ها شامل گوگل،بلک‌بری و موتورلا نیز اجرایی شد اما، این سه مدل فقط یک درصد سهم بازار را در اختیار دارند و ما درخواستمان این بود که زودتر گوشی‌های سامسونگ،هوواوی و ال جی شامل طرح شوند.

وی با بیان اینکه این سه برند 80 درصد سهم بازار را در اختیار دارند،گفت: فعالیت قاچاقچیان در زمینه اپل محدود شده و به سمت این برندها سوق پیدا می‌کنند.

درستی در پاسخ به این سئوال که آیا قیمت گوشی‌ها با اجرای ریجستری همان 9 درصدی که وزیر ارتباطات اعلام کرده افزایش داشته یا بیشتر اثرگذار بوده است،گفت: این طرح حدود 16 درصد روی قیمت گوشی تاثیر گذاشته است علت آن هم این است که زمانی که گوشی قاچاق وارد می‌شود پروسه زمانی ندارد اما، از طریق قانونی خواب کالا در دوایر دولتی خودش یک تعرفه ایجاد می‌کند.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه درباره میزان موفقیت طرح، اظهار کرد: فعلا سهم زیادی از بازار شامل این طرح نشده و برای پاسخ به این سئوال زمان لازم است.»

منبع:تعمیر موبایل آوافیکس


 نوشته شده توسط avafix در یکشنبه 97/10/23 و ساعت 1:10 عصر | نظرات دیگران()

 

 

مرکز ماهر موضوع حمله بدافزاری در پوشش یک فیلترشکن که با سوءاستفاده از ناآگاهی کاربران موبایل در حال انتشار است را تایید کرد.

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (ماهر) در اطلاعیه ای اعلام کرد: مطالب انعکاس یافته در رسانه‌ها و مشاهدات در فضای سایبری کشور حاکی از آن است که بدافزاری در پوشش یک فیلترشکن با سوءاستفاده از ناآگاهی کاربران سیستم عامل اندروید در حال انتشار است که این موضوع تایید می شود.

مرکز ماهر با تایید این موضوع، درباره مدل این حمله بدافزاری توضیح داد: تحلیل‌های فنی روی کد مهاجم نشان می‌دهند که حمله این بدافزار، با دریافت یک پیامک فریبنده که مدعی ارائه فیلترشکن از طریق یک آدرس وب است، آغاز می‌شود. با کلیک کردن کاربر روی لینک مذکور، بدافزار روی تلفن قربانی دانلود می‌شود.

درهمین حال از کاربر در زمان نصب فیلترشکن، مجوز دسترسی به مواردی از جمله فهرست مخاطبین و خدمات پیامک اخذ می‌شود. در ادامه بدافزار، لینک انتشار خود را برای تمام افراد موجود در فهرست مخاطبان ازطریق پیامک ارسال می‌کند و پس از آن از فهرست مخاطبان حذف می‌شود.

مرکز ماهر به کاربران توصیه کرد که برای پیشگیری از این حمله و حملات مشابه از دانلود و نصب برنامه‌های خارج از بازارهای اپلیکیشن معتبر پرهیز کنند و در زمان نصب برنامه‌ها به دسترسی‌های تقاضا شده از سوی آن‌ها دقت بیشتری داشته باشند.

به کارگیری برنامه‌های ضد ویروس روی تلفن‌های همراه و تهیه پشتیبان از اطلاعات ارزشمند نیز به عنوان یک سیاست کلی در مقابله با بدافزارها توصیه می‌شود.

منبع: تعمیر موبایل آوافیکس

 


 نوشته شده توسط avafix در یکشنبه 97/10/23 و ساعت 12:52 عصر | نظرات دیگران()

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی تهران با اشاره به اعمال رجیستری برروی 5000 گوشی اپل در سراسر کشور از اعمال رجیستری برروی گوشی‌های سامسونگ در روزهای آینده خبر داد.

مهدی محبی در گفت‌وگو با ایسنا، تا به حال با بیان این‌ که 1000 گوشی تلفن همراه مدل اپل از مدار خارج شده است، گفت: قرار بود تا روز گذشته تعداد 3000 گوشی از این مدل از مدار خارج شود، اما در حالت عادی نمی‌توان آنها را قطع کرد و باید آنتن آنها جابه‌جا شود تا بتوان مابقی را هم قطع کرد. البته از روز دوشنبه اگر آنتن را هم جابه‌جا نکنند، باز هم از مدار خارج شده و قطع می‌شوند.

وی با تاکید بر این‌که از روز دوشنبه قرار بوده است تا حدود 3000 گوشی تلفن اپل قطع شود، اظهار کرد: تعداد 5000 گوشی موبایل رجیستر نشده از همین برند نیز در دست اعمال طرح رجیستری است که از روز گذشته به بعد قطع شدن آنها شروع شده است. البته این گوشی‌ها فقط در تهران نبوده و در همه کشور این طرح اجرا خواهد شد.

رییس اتحادیه مخابرات استان تهران با اشاره به شروع اعمال طرح رجیستری از تاریخ 15 آذرماه امسال (1396) اظهار کرد: تا روز دوشنبه تعداد 3000 گوشی موبایل باید قطع شده باشد که البته حدود 700  عدد از آنها از کشور خارج شده که احتمالا مربوط به افرادی بوده در آن تاریخ در ایران حضور داشتند و بعد از کشور خارج شده اند.

محبی در پاسخ به این سوال که مقصر اصلی در قطع شدن این تعداد از گوشی‌های موبایل علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌های فراگیر در مورد اجرای طرح رجیستری کیست، اظهار کرد: مقصر اصلی فروشنده‌ها بوده‌اند که به هر دلیلی اعم از بی‌اطلاعی یا تصور رجیستر نشدن گوشی‌ها، اقدام به فروش این گوشی‌ها به مردم کرده‌اند که حالا باید به صورت کارکرده و دست دوم آنها را پس بگیرند.

وی اضافه کرد: مردم هم باید موقع خرید گوشی‌های تلفن همراه حتما از رجیستر شدن آنها اطمینان یافته و کد گوشی‌ها را به شماره‌ای که برای رجیستری اعلام شده است، ارسال کنند.

رییس اتحادیه مخابرات استان تهران در نهایت با بیان این‌که هر گوشی‌ تلفن همراهی که بدون عوارض گمرکی وارد کشور شود قاچاق محسوب می‌شود، گفت: طرح رجیستری هنوز در مورد برخی از مدل‌های تلفن همراه از جمله سامسونگ اعمال نشده است که در روزهای آینده این اتفاق خواهد افتاد و حتی احتمال دارد به صورت ضربتی و ناگهانی همه مدل‌های دیگر نیز مشمول اجرای طرح رجیستری بشوند.

در تاریخ 18 مهرماه 1396 جلسه هم اندیشی اجرای طرح رجیستری با حضور مسئولان مربوطه از جمله وزیر ارتباطات، وزیر صنعت، نماینده وزیر اقتصاد، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و مسئولان سازمان حمایت مصرف کنندگان، گمرک ایران و اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی برگزار شد تا همه چیز برای شروع این پروژه پرحاشیه آماده شود. در نهایت پس از این جلسه بود که مقرر شد تا طرح رجیستری تلفن همراه از تاریخ 28 مهر به صورت رسمی اجرایی شود.

اما مشتریان پس از اجرای طرح رجیستری چه اقداماتی را باید انجام دهند؟ گمرک ایران اعلام کرده تا خریداران موبایل باید حواسشان به قاچاق یا غیر قاچاق بودن گوشی باشد. مصرف کنندگان می‌توانند با استعلام شماره سریال گوشی از طریق یک سامانه پیامکی، گوشی های قاچاق را از غیر قاچاق تشخیص دهند. برای این کار ابتدا کد IMEI درج شده در داخل گوشی و پشت باتری را با کد نوشته شده بر روی جعبه تطبیق داده و سپس آن را از سامانه 30008887 استعلام بگیرید. پس از آن، پیامکی در رابطه با ثبت یا عدم ثبت شناسه استعلام شده از پنجره واحد تجاری گمرک به شما ارسال می‌شود.

منبع:تعمیرموبایل آوافیکس


 نوشته شده توسط avafix در یکشنبه 97/10/23 و ساعت 12:26 عصر | نظرات دیگران()

مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: قبلا بر ضرورت انجام استعلام اصالت گوشی موبایل هنگام خرید تاکید می‌شد، اما از این پس لازم است خریداران به صورت همزمان فرایند استعلام اصالت و فعال‌سازی گوشی را انجام دهند.

حمیدرضا دهقانی‌نیا در یک نشست خبری بر الزام اعمال دو فرایند استعلام اصالت و فعال‌سازی هنگام خرید گوشی تلفن همراه و طرح رجیستری (ثبت مشخصات) موبایل تاکید کرد و اظهار داشت: در گذشته بر اعمال فرایند استعلام اصالت تاکید می‌شد، اما از این پس از خریداران می‌خواهیم علاوه بر استعلام اصالت فرایند فعال‌سازی را نیز انجام دهند.

وارد کردن کد 15 رقمی هنگام خرید موبایل

وی گفت: خریداران گوشی موبایل باید هنگام خرید فرایند استعلام اصالت و تطبیق کد 15 رقمی گوشی (IMEI) را انجام دهند که این کار از طریق ارسال شناسه 15 رقمی به شماره پیامک 7777 یا از طریق کد دستوری *7777# انجام می‌شود.

وی ادامه داد:‌ علاوه بر این لازم است پس از استعلام فرایند اصالت خریداران فعال‌سازی گوشی را انجام دهند که برای این کار از طریق کد دستوری *777# عمل می‌کنند که در این سامانه گزینه 2 مربوط به فعال‌سازی گوشی است.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این جلسه فوری تاکید بر ضرورت انجام فعال‌سازی پس از استعلام اصالت است که بهتر است که این کار از بروز مشکلات احتمالی برای خریداران جلوگیری می‌کند.

دهقانی‌نیا تاکید کرد:‌ علاوه بر این خریداران حتما فاکتور ممهور به امضا، نام و مهر فروشگاه که در آن کد (IMEI) درج شده از فروشنده دریافت کنند.

 رسیدگی فوری به شکایت مردمی در اجرای رجیستری

وی درباره افرادی که گوشی جدیدی خریدند، اما با مشکل رجیستری مواجه شدند، گفت: خریدارانی که اقدام به خرید گوشی پس از اجرای طرح رجیستری کرده‌اند و با اعلام برندهای مشمول طرح متوجه شده‌اند که فروشنده‌ها گوشی قاچاق به آنها فروخته‌اند، می‌توانند شکایت خود را از سایت تعزیرات حکومتی یا سازمان حمایت پیگیری کنند که در هماهنگی با این دو سازمان مقرر شده شکایت‌های با موضوع رجیستری در اسرع وقت پیگیری شود.

وی ادامه داد: همچنین با هماهنگی گمرک جمهوری اسلامی ایران مقرر شد فرصت 7 روزه‌ای برای ثبت گوشی مسافران در نظر گرفته شود تا مسافرانی که به هر دلیل به هنگام ورود به کشور گوشی خود را ثبت نکرده‌اند، به شرطی که کمتر از 7 روز از زمان وارد شدنشان به کشور گذشته باشد، بتوانند در سامانه گمرک گوشی‌ خود را ثبت کنند.

دهقانی‌نیا یادآور شد: ممکن است برخی مسافران در گمرک عوارض گوشی را پرداخته و فرایند رجیستری را تکمیل کرده باشند، اما پس از قراردادن سیم کارت در گوشی پیغام «این گوشی در سامانه گمرک ثبت نشده» را دریافت کرده‌اند که افرادی که اطمینان دارند، برایند ثبت در گمرک را به طور کامل انجام داده‌اند و اطلاعات گوشی آنها توسط کارمند گمرک دقیق ثبت شده مطمئن باشند که این پیغام ناشی از تاخیر در دریافت اطلاعات در گمرک است و مشکلی برای گوشی آنها پیش نخواهد آمد.

معافیت گوشی مسافری برای هر نفر فقط یک موبایل

مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: طبق قوانین گمرکی واردات یک عدد گوشی به صورت مسافری از معافیت 80 دلاری برخوردار است  و هر نفر در سال مجاز به ورود یک عدد گوشی طبق این قانون است.

دهقانی‌نیا در باره گوشی‌های دو سیم‌کارت تاکید کرد: لازم است فرایند استعلام اصالت و فعال‌سازی برای هر دو سیم‌کارت انجام شود.

وی با اشاره به نتایج اجرای طرح رجیستری برای کشور گفت: در بازه 9 ماهه اول سال 95 ارزش کالای رسمی وارد شده تلفن همراه به کشور 147 میلیون دلار بود که این رقم در 9 ماهه اول سال 96 به 278 میلیون دلار افزایش یافته است که این آمار تنها درباره گوشی‌های برند اپل است.

وی ادامه داد: علاوه بر این ایجاد شفافیت، اطمینان از اصالت گوشی برای کاربران و افزایش درآمد دولت از این محل از نتایج اجرای رجیستری بوده است.

دهقانی‌نیا درباره قطع تدریجی گوشی‌های برند اپل گفت: از تاریخ 14 دی که نخستین مهلت استفاده از گوشی‌های اپل پایان یافت قطع این گوشی‌ها آغاز شده است و با گذشت زمان گوشی‌های بیشتری به پایان مهلت استفاده می‌رسند و دسترسی آنها قطع می‌شود.

وی درباره آمار گوشی‌های قطع شده گفت: بیش از 2 تا 3 مورد کالای اپل قطع شده، البته آمار قطع چند هزار گوشی را دقیق نمی‌دانم.

وی تاکید کرد: قطع این تعداد گوشی نشان از اعمال سیاست جدی در قطع کردن سرویس گوشی‌های قاچاق دارد.

 95 درصد گردشگران سیمکارت ایرانی استفاده نمی‌کنند

دهقانی‌نیا همچنین درباره وضعیت مسافر خارجی که بیشتر از 30 روز در ایران اقامت دارد،‌ گفت: طبق اعتبار گذرنامه 30 روز مهلت استفاده از گوشی برای مسافر خارجی در نظر گرفته می‌شود که البته گوشی مسافر باید مشمول برندهای اعلام شده باشد و علاوه بر این مسافر از سیم‌کارت ایرانی استفاده کند که حدود 95 درصد توریست‌ها از سیم‌کارت ایرانی استفاده نمی‌کنند. در غیر این صورت اقامت بیش از 30 روز مسافر خارجی نیز نیاز به تمدید اعتبار گوشی ندارد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: پیش از پایان سال بخش زیادی از برندها مشمول رجیستری شوند و در حالت ایده‌آل تا پایان سال تمام برندها تحت پوشش قرار بگیرند.

وی گفت:‌ در این میان ممکن است، بسیاری از برندها وجود داشته باشند که حتی کسی نام آنها را نیز نشنیده باشد که برخی برندهای چینی این وضعیت را دارند.

وی تاکید کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هیچ گوشی را قطع نمی‌کند، بلکه اطلاعات در سامانه‌ای هوشمند، یکپارچه می‌شود و اعمال سیاست توسط دستگاه‌های مجری صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره تاثیر اجرای رجیستری بر افزایش قیمت موبایل در بازار گفت: در بررسی‌ها چندین، عامل از جمله افزایش نرخ درهم امارات استفاده از ارز آزاد و  وضع مالیات بر ارزش افزوده 5 درصدی در امارات در بالا رفتن قیمت موبایل تاثیرگذار تشخیص داده شد، همچنان که آیفون ایکس پیش از اجرای رجیستری گران‌تر بود.

وی در پاسخ به سؤالی دیگر درباره اینکه آیا واردات گوشی مسافری برای مسافر ارزان‌تر از خرید از بازار ایران تمام می‌شود، گفت: درباره گوشی‌های مختلف عوارض متفاوت است، اما در حالت کلی منطقی نیست که واردات در ابعاد بزرگ از روش مسافری انجام شود و شان مسافران بسیار ارجح‌ است.

هزینه واردات رسمی موبایل 18 درصد است

دهقانی‌نیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر گوشی‌های برند اپل، موتورلا، بلک‌بری و گوگل پیکسل و نه گوگل مشمول رجیستری شدند و اعمال مقررات تنها روی این برندها انجام می‌شود.

منبع: تعمیر موبایل آوافیکس


 نوشته شده توسط avafix در یکشنبه 97/10/23 و ساعت 12:3 عصر | نظرات دیگران()

 

همه ما در زمان خرید یک گوشی مخصوصا اگر دست دوم باشد میخواهیم مطمئن شویم که این گوشی از هر نظر سالم است و معمولا برای دست یافتن به این اطمینان یا از فردی آشنا گوشی می خریم یا اینکه یک فرد متخصص را همراه خود داریم.

اما گاهی پیش می آید که یک گوشی با قیمت مناسب می بینیم اما به دلیل اینکه نمی توانیم از سالم بودن آن مطمئن شویم از خرید آن صرف نظر می کنیم.

در این مقاله قصد داریم به شما چند ترفند آموزش بدهیم که با استفاده از آنها می توانیم از سالم بودن یک گوشی سامسونگ مطمئن شویم.

در ابتدا کد #*0#* را شماره‌گیری کنید.

تست سالم بودن گوشی سامسونگ,تست سالم بودن صفحه نمایش گوشی سامسونگ

با شماره‌گیری کد مزبور وارد منوی زیر می‌شوید.

تست سالم بودن گوشی سامسونگ,تست سالم بودن صفحه نمایش گوشی سامسونگ

ر صفحه باز شده تعداد زیادی کلید قابل انتخاب برای تست گوشی وجود دارد که یک به یک توضیح خواهیم داد.


پیشنهاد می شود بخوانید : تعمیر موبایل سامسونگ در محل


Red ,Green ,Blue (آبی،سبز،قرمز):

 

با زدن هر کدام از دکمه‌ها صفحه نمایش به رنگ آبی یا سبز یا قرمز درآمده و می‌توانید از وجود پیکسل سوخته و همچنین ناکارآمدی بخشی از صفحه نمایش مطلع شوید.

Receiver:
این دکمه برای تست گیرنده تماس (صدای اسپیکر تماس گیرنده) بالای صفحه نمایش است و با تولید صدای بلند (نویز) متوجه سلامت آن خواهید شد.

Vibration:
موتور ویبره گوشی (موتور لرزشی) را تست می‌کند.

Dimming:
این گزینه برای توانایی تشکیل سه رنگ آبی، سبز و قرمز با حداقل و حداکثر کنتراست (روشنایی) است. با لمس صفحه نمایش، نور زمینه با طیف سه رنگ مشخص شده باید حداقل و حداکثر شود.

تست سالم بودن گوشی سامسونگ,تست سالم بودن صفحه نمایش گوشی سامسونگ

تست سالم بودن گوشی سامسونگ,تست سالم بودن صفحه نمایش گوشی سامسونگ

Mega cam:
یکی از مشخص‌ترین بخش‌های تست می‌باشد این قسمت مربوط به تست دوربین پشت گوشی (دوربین اصلی) و فلاش است. وجود هرگونه عیب و ایراد را با گرفتن عکس و بررسی آن متوجه خواهید شد.


پیشنهاد می شود بخوانی : تعویض ال سی دی سامسونگ در محل


 Sensor:

این قسمت به‌شما اجازه می‌دهد تا سنسورهای داخل دستگاه خود را که شامل ژیروسکوپ، شتاب‌سنج، حسگر مجاور و ... تست کنید و از سلامت آن مطمئن شوید. اگر مثلا حسگر ژیروسکوپ کار نکند در بازی‌هایی مانند اتومبیل‌رانی که جابجایی با کج و راست کردن گوشی انجام می‌شود این قابلیت کار نخواهد کرد.

تست سالم بودن گوشی سامسونگ,تست سالم بودن صفحه نمایش گوشی سامسونگ

Touch:
این قسمت مربوط به  آزمون دیجیتایزر صفحه نمایش است(سلامت قابلیت لمس صفحه نمایش). این تست تا زمانی که دست شما تمام مربع‌ها را لمس نکند به پایان نمی‌رسد.

تست سالم بودن گوشی سامسونگ,تست سالم بودن صفحه نمایش گوشی سامسونگ

TSP Hovering:
TSPیعنی معلق در هوا و به خاصیتی گفته می‌شود که در جدیدترین اعضا خانواده گلکسی یافت می‌شود و دقیقا مثل تست صفحه نمایش عمل کرده با این تفاوت که نوک انگشتان شما را از فاصله تقریبا 10 میلی متری صفحه نمایش تشخیص داذه و احتیاج به لمس صفحه نمی‌باشد.

تست سالم بودن گوشی سامسونگ,تست سالم بودن صفحه نمایش گوشی سامسونگ

Sleep:

با زدن این دکمه صفحه منایش خاموش شده و اصطلاحا به حالت خواب می‌رود. برای ادامه تست باید با دکمه پاور، گوشی را مجددا روشن کرد.

تست سالم بودن گوشی سامسونگ,تست سالم بودن صفحه نمایش گوشی سامسونگ

Speaker:
این قسمت نیاز به توضیح خاصی ندارد و برای تست اسپیکر‌ گوشی طراحی شده است.

Sub key:
این قسمت برای تست کلیه کلید‌های سخت افزاری مثل ولم‌ها، پاور، هوم و کلید لمسی مثل بک و ستینگ گوشی می‌باشد که با انتخاب هر کلید صفحه نمایش به رنگی در می‌آید که متوجه عملکرد صحیح آن دکمه شویم.

Front cam:
در این بخش تست دوربین مکالمه تصویری یا دوربین جلو گوشی قرار دارد.


پیشنهاد می شود بخوانید : تعویض باتری سامسونگ در محل


LED:

 

برای تست LED کوچک بالای صفحه نمایش است که به رنگ‌های سبز، آبی و قرمز در می‌آید. این ال‌ای‌دی کوچک کار نمایش کاهش سطح باطری را وقتی به رنگ قرمز در‌می‌آید، دارد یا وقتی اس‌ام‌اس، ایمیل یا هر رویداد چک نشده‌ای داریم به رنگ آبی درمی‌آید و ما را از این وضعیت باخبر می‌کند.

Wacom test:
این بخش مربوط به خانواده گلکسی نوت سامسونگ می‌شود و مربوط به عملکرد صحیح قلم دستگاه می‌باشد و با استفاده از قلم و مانند تست صفحه نمایش قسمت‌های مشخص شده را باید دنبال کنید.

تست سالم بودن گوشی سامسونگ,تست سالم بودن صفحه نمایش گوشی سامسونگ

IR LED: ریموت کنترل
این قسمت به تست سنسور مادون قرمز دستگاه مربوط می‌شود و برای آزمایش احتیاج به تلویزیون سامسونگ دارید. (قابلیت کنترل تلویزیون از راه دور)

Low frequency:
این قابلیت برای تست فرکانس کار صفخه نمایش است و هر چه فرکانس بالاتری را انتخاب کنید صدای خفیفی از صفحه نمایش قابل شنیدن است.

تست سالم بودن گوشی سامسونگ,تست سالم بودن صفحه نمایش گوشی سامسونگ

Barcode Emulator Test:
این گزینه همانطور که از نام آن پیداست مربوط به توانایی خواندن بارکد توسط دوربین گوشی اشاره دارد.

SensorHub Test:
با زدن دکمه SensorHub Test صفحه نمایش گوشی کاملا خاموش شده و باید با دکمه پاور یا بک دوباره صفحه نمایش را روشن کرد. گویا این تست مربوط می‌شود به تست سنسور مجاورت دستگاه.

تست سالم بودن گوشی سامسونگ,تست سالم بودن صفحه نمایش گوشی سامسونگ

Black:
این کلید برای تست توانایی تولید رنگ مشکی عمیق است. لازم بذکر است در صفحه نمایش AMOLED برای ایجاد رنگ مشکی تمام قسمت‌هایی از تصویر که مشکی است، پیکسل‌های آن خاموش است.

تست سالم بودن گوشی سامسونگ,تست سالم بودن صفحه نمایش گوشی سامسونگ


SPEN HOVERING:
این بخش مربوط به خانواده گلکسی نوت سامسونگ می‌شود و مربوط به عملکرد صحیح قلم دستگاه است و با استفاده از قلم و مانند تست صفحه نمایش قسمت‌های مشخص شده را باید دنبال کنید.

تست سالم بودن گوشی سامسونگ,تست سالم بودن صفحه نمایش گوشی سامسونگ

اگر در گوشی شما تست‌های کمتری وجود دارد نگران نشوید، هر چه گوشی گلکسی شما جدیدتر باشد تست‌های بیشتری خواهد داشت. ضمنا این تست برای قسمت‌هایی از دستگاه شماست که دسترسی به آن ندارید لذا تست بلوتوث، وای‌فای، آنتن‌دهی و شارژ باطری را هنگام خرید موبایل دست دوم از یاد نبرید.


پیشنهاد می شود بخوانید : تعمیر موبایل در محل


منبع: تعمیر موبایل آوافیکس


 نوشته شده توسط avafix در یکشنبه 97/10/23 و ساعت 11:29 صبح | نظرات دیگران()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 58
مجموع بازدیدها: 117450
فهرست موضوعی یادداشت ها
اپل[2] . آیفون[2] . گوشی هوشمند[2] . آسیب موبایل-موبایل و کودکان-سلامت کودکان-عوارض موبایل-مشکلات روا[2] . آموزش . آموزش-پین کد-عوض کردن پین کد-پین کد سیم کارت- تغییر PIN سیم کارت . android . apple . hotspot . iphone x . iphone10 . گوشی هوشمند تاشو , گوشی اکسون ام , Axon m , اکسون ام , تعمیر گوش . گوگل-google-تغییر زبان گوگل-فارسی کردن گوگل-فارسی سازی گوگل-گوگل . گوگل-google-گوگل مپ-لوکیشن-موقعیت مکانی-فرستادن لوکیشن-اشتراک گذ . گوگل-اپلیکیشن Family Link-نظارت بر موبایل فرزندان-google . گوگل-رجیستری آیفون-طرح رجیستری-رجیستری موبایل-بلک بری-موتورولا . مرورگر اینترنت-مرورگر سامسونگ-مرورگر اینترنت سامسونگ-مرورگر کروم . مشکل آیفون 10 . مقایسه دوربین گوشی ها . موبایل ساده . نسخه کم . هات اسپات . همراه اول . همراه اول-ایرانسل-دایورت کردن-انتقال تماس ها-دایورت-divert-رایتل . هند . هواوی-huawei-ریست فکتوری موبایل . هواوی-huawei-طرح رجیستری-رجیستری موبایل-موبایل اورجینال-رجیستری . هک تلگرام-تلگرام-آموزش تلگرام-telegram . ویروس . ویروس گوشی . ویروس-ویروس گوشی-هک موبایل-هکر موبایل-مقابله با هکرها . کاهش باتری . کاهش حجم اینترنت-تلگرام-آوافیکس . کاهش شارژ باتری . آیفون 10 . آیفون-iphone-اپل-apple-تنظیمات آیفون-فتوشاپ آیفون-آموزش برنامه ه . آیفون-iphone-چرخاندن فیلم-چرخاندن ویدئو در موبایل- چرخاندن فیلم . آیفون-iphone-دایورت کردن-انتقال تماس ها-دایورت-divert . آیفون-iphone-کلیپ-ساختن کلیپ-نرم افزارهای آیفون- فیلم در آیفون . آیفون-آیفون 10-iphone10-iphone x-قیمت آیفون 10-قیمت آیفون x-قیمت . آیفون-اپل-apple-Apple ID-تغییر ایمیل اپل ایدی . آیفون-اپل-apple-iphone-گیف-gif-ساختن گیف-گیف در آیفون . آیفون-اپل-apple-آموزش-اس ام اس-پیامک . آیفون-اپل-apple-آیفون 10-iphone10-iphone x-رجیستری آیفون-فعال سا . آیفون-اپل-apple-آیفون8-IPHONE8-IPHONE 8 PLUS-آیفون 8 پلاس-باتری . آیفون-اپل-apple-تنظیمات آیفون-راه اندازی آیفون-iphone . آیفون-اپل-apple-حالت پرواز-آنتن موبایل-آیفون 7-آنتن ندادن-IPhone . آیفون-اپل-باتری موبایل-کند شدن ایفون-تعویض باتری ایفون-بروز رسان . آیفون-سیستم عامل اندروید-نقشه یاب-مسیر یاب- ویز-waze-نقشه-ویز ای . اسکرین شات . اسکرین شات آبپد . اسکرین شات آیفون . اشتراک گداشتن اینترنت موبایل . ال سی دی-تعویض ال سی دی گوشی-تعویض LCD گوشی . امواج موبایل-آسیب موبایل-حفظ سلامتی-امواج مضر موبایل-موبایل و کو . امواج موبایل-آنتن موبایل-ضعف آنتن دهی موبایل-تقویت آنتن دهی . اندروید . اندروید-android-برنامه هواشناسی-هواشناسی-هواشناسی فارسی-برنامه ه . اندروید-انتقال اطلاعات اندروید-انتقال لیست مخاطبین به گوشی جدید- . اندروید-توقف اجرای برنامه-باز نشدن برنامه ها در اندروید-خطای اجر . ایرانسل . ایفون ایکس . اینترنت . اینترنت موبایل . اینترنت همراه . اینترنت-4G-اینترنت موبایل-اینترنت همراه-ایرانسل- اینترنت ایرانسل . اینترنت-اینستاگرام-اینترنت موبایل-بسته های ینترنت-اینترنت همراه- . اینستاگرام-instagram . اینستاگرام-instagram-آرشیو اینستاگرام-هایلایت -اینستاگرام-استوری . اینستاگرام-instagram-امنیت اینستاگرام-جاسوسی اینستاگرام-ویژگیهای . اینستاگرام-instagram-اکانت اینستاگرام-حذف اکانت اینستاگرام-پاک ک . اینستاگرام-instagram-اکانت اینستاگرام-غیرفعال کردن اینستاگرام . اینستاگرام-instagram-زمان فعالیت اینستاگرام-آموزش اینستاگرام-لست . اینستاگرام-آموزش-تغییر زبان اینستاگرام-اینستاگرام فارسی . باتری موبایل . برنامه های . بهترین دوربین عکاسی . بهترین دوربین گوشی . بکاپ گرفتن-هواوی-huawei-بکاپ هواوی-بکاپ-پشتیبان گرفتن-آموزش بکاپ . پاک کردن ویروس گوشی . تعمیر سامسونگ-تعویض گلس S7 edge-تعویض گلس-تعویض گلس سامسونگ-هزین . تعمیر گوشی سامسونگ-سامسونگ-تعمیر موبایل سامسونگ . تعمیر موبایل سامسونگ-سامسونگ-تعمیر گوشی سامسونگ . تعمیرات تخصصی موبایل-تعمیرات تخصصی سامسونگ-تعمیرات تخصصی آیفون-ت . تمیز کردن ال سی دی-تمیز کردن صفحه گوشی-کثیفی صفحه نمایش موبایل-د . چرخاندن فیلم-گوگل فوتوز-rotate-چرخاندن ویدئو در موبایل-چرخاندن ف . حالت پرواز-موبایل در هواپیما-گوشی در هواپیما-چت در پرواز-علت حال . حجم اندروید . حذف ویروس گوشی . دزدیده شدن گوشی . دوربین موبایل . رجیستری آیفون-طرح رجیستری-رجیستری موبایل . رجیستری آیفون-طرح رجیستری-رجیستری موبایل-قیمت موبایل-افزایش قیمت . رجیستری آیفون-فعال سازی آیفون-ثبت نام آیفون-طرح رجیستری-رجیستری . ردیابی ایرانسل . ردیابی همراه اول . زلزله-نرم افزار هشداردهنده زلزله-نرم افزار هشدار زمین لرزه-اپلیک . سامسونگ - Galaxy Note 8-samsung- نوت 8-بهترین گجت سال . سامسونگ-samsung-بلاک کردن-خارج کردن از بلاک-لیست سیاه-بلاک کردن . سامسونگ-samsung-تست صفحه نمایش سامسونگ-گوشی دست دوم-تست گوشی کار . سامسونگ-samsung-دوربین موبایل-خطای دوربین-دوربین سامسونگ-خرابی د . سامسونگ-سونی-آیفون-اپل-اچ تی سی-هواوی- ال جی-انتقال عکس روی تلوی . سامسونگ-گلکسی نوت8-Galaxy Note 8-samsung-فرش آبی-تخفیف نوت 8-تخف . سونی-Sony-اندروید 8-بروزرسانی سونی-آپدیت سونی- تعمیر گوشی سونی-ت . سونی-Sony-بلاک کردن-لیست سیاه-بلاک کردن شماره-مسدود کردن شماره-م . سیستم عامل اندروید . شارژ سریع گوشی . شارژ موبایل . شیر کردن اینترنت موبایل . فیسبوک-نام کاربری-faceboo . قیمت موبایل-افزایش قیمت گوشی-افزایش قیمت موبایل-گرانی موبایل-رجی . گوشی جدید سونی-تعمیر موبایل سونی-تعمیر گوشی سونی . گوشی سرقتی . گوشی ضد پشه-ال جی-LG-تعمیر موبایل ال جی .
جستجو در صفحه

خبر نامه