سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
امروز: جمعه 103 فروردین 31

 

یکی از علت های کند شدن گوشی آیفون کهنه شدن باتری آیفون می باشد که باعث کندی سیستم عامل می شود و شما می توانید با تعویض باتری آیفون خود این مشکل را حل کنید

شاید شما هم به عنوان یکی از کاربران آیفون با مشکل کندی عملکرد گوشی آیفون خود مواجه شده باشید و در جستجوی علت کند شدن گوشی خود و حل این مشکل باشید.

حتما برایتان عجیب است اگر بگوییم یکی از علل کند شدن گوشی های آیفون کهنه شدن باتری آنها می باشد.اما این موضوع کاملا درست است زیرا کهنه شدن باتری آیفون باعث از دست رفتن ظرفیت آن و در نتیجه این اتفاق سیستم عامل ios سرعت کلاک پردازنده‌ را کاهش دهد.به همین دلیل است که بسیاری از کاربران گوشی های آیفون قدیمی از اینکه زمان شارژدهی گوشی آنها بیشتر و سرعت آیفون آنها کمتر شده است , ابراز نارضایتی کنند.

«جان پول» (John Poole)، بنیان گذار گیک بنچ با انجام تحقیقات و آزمایشات گسترده ای , این موضوع را کاملا تایید کرده است.

«پول» برای بررسی صحت ادعاهای مطرح شده، با استفاده از نسخه های مختلف iOS عملکرد پردازنده را در وضعیت تک هسته ای در نسخه 4 گیک بنچ تست کرد و امتیازات را با هم مقایسه نمود.

اگر به یاد داشته باشید زمانی که باتری گوشی های آیفون 6s به مشکل خورده بودند و با وجود داشتن 40 درصد شارژ خاموش می شدند ,راهکار اپل برای رفع این مشکل تعویض باتری بود که البته راهگشا نبود و مشکل خاموش شدن گوشی ها پابرجا بود.

راهکار بعدی اپل بروزرسانی سیستم عامل ios بود که از طریق کاهش خودکار سرعت پردازنده به منظور کاهش مصرف باتری از خاموش شدن گوشی ها جلوگیری می شد.

پس اگر شما نیز با مشکل کندی سرعت عملکرد آیفون مواجه هستید, حتما باتری گوشی خود را بررسی کنید مخصوصا اگر آیفون شما قدیمی می باشد و مدت زمان زیادی است که از آن استفاده می کنید.

منبع:تعمیر آیفون آوافیکس


 نوشته شده توسط avafix در چهارشنبه 96/9/29 و ساعت 12:15 عصر | نظرات دیگران()

 

در این آموزش فرستادن شماره مخاطب از طریق اس ام اس(sms) یا پیامک در گوشی آیفون  را خواهیم گفت

اگر شما نیز جزو کاربران گوشی های آیفون هستید و قصد دارید شماره یکی از مخاطبان خود را برای کسی بفرستید, راحت ترین راه ارسال شماره از طریق پیام کوتاه یا sms هست که در این مقاله نحوه انجام این کار را به شما آموزش خواهیم داد.

برای ارسال شماره ای از لیست مخاطبین از طریق پیامک در سیستم ios به صورت زیر عمل کنید:

1-وارد بخش مخاطبین(contacts) شوید.

فرستادن شماره مخاطب از طریق اس ام اس در گوشی آیفون , تعمیر گوشی آیفون

2-مخاطب مورد نظر را جستجو کنید.

فرستادن شماره مخاطب از طریق اس ام اس در گوشی آیفون , تعمیر گوشی آیفون

3-پس از مشاهده نام کاربر روی آن کلیک کنید و پس از ورود به صفحه مخاطب , گزینه Share Contact را انتخاب کنید.

فرستادن شماره مخاطب از طریق اس ام اس در گوشی آیفون , تعمیر گوشی آیفون

4-در میان گزینه های ظاهر شده برای به اشتراک گذاشتن شماره مخاطب , شما message را انتخاب کنید.

فرستادن شماره مخاطب از طریق اس ام اس در گوشی آیفون , تعمیر گوشی آیفون

5-در پایان شما می توانید به راحتی شماره مخاطب را از طریق یک پیام متنی ساده به هرکسی که می خواهید , ارسال کنید.

فرستادن شماره مخاطب از طریق اس ام اس در گوشی آیفون , تعمیر گوشی آیفون

توجه داشته باشید که هیچ نیازی نیست که گیرنده پیام شما نیز حتما جزو کاربران ios باشد.

منبع : تعمیرات تخصصی آیفون آوافیکس


 نوشته شده توسط avafix در سه شنبه 96/9/28 و ساعت 6:26 عصر | نظرات دیگران()

 

عوارض موبایل,موبایل و سرطان زایی,نقش موبایل در ناباروری,عوارض موبایل برای حافظه,عوارض موبایل در کاهش یادگیری,خطر موبایل برای کودکان ,عوارض موبایل در خواب

تا کنون هشدارهایی زیادی در مورد استفاده مداوم از گوشی موبایل به کاربران داده شده است.دانشمندان از ابتدا عوارض موبایل را به دلیل استفاده از انرژی RF برای برقراری ارتباط با برج های مخابراتی عنوان کردند.

آنها علت ایجاد عارضه را نفوذ پرتوهای غیریونیزه به سلول های بدن بیان کردند که باعث آسیب زدن به بدن و در نتیجه آن خطر ابتلا به سرطان مغز و سر نیز بالا می رود.اما چون دلایل این ادعا خیلی موثق نبود دانشمندان دیگر نیز آن را رد کردند.

به تازگی اداره بهداشت عمومی ایالت کالیفرنیا طی تحقیق و بازنگری این موضوع به مردم و خصوصا کودکان هشدار داده است تا جایی که می توانند از تلفن همراه دوری کنند.

عوارض موبایل,موبایل و سرطان زایی,نقش موبایل در ناباروری,عوارض موبایل برای حافظه,عوارض موبایل در کاهش یادگیری

طی تحقیقات مجدد این اداره در مورد عوارض قرار گرفتن در مجاورت گوشی موبایل بغیر از سرطان مغز و سر , در مورد انرژی RD در ایجاد ناباروری، سردرد و اختلال در حافظه و یادگیری نیز بحث شده است

دکتر کارن اشمیت مدیر این دپارتمان در همین رابطه گفت:

با وجود آنکه علم همچنان در حال توسعه است نگرانی هایی در میان کارشناسان سلامت و مردم در رابطه با حضور دراز مدت در مجاورت تلفن های همراه مطرح شده است.

اداره بهداشت عمومی ایالت کالیفرنیا یرای پیشگیری از برخورد با فرکانس های رادیویی, دستورالعمل هایی منتشر کرده است.

در این دستورالعمل پیشنهاد شده است زمانی که انرژی RF ساطع شده از گوشی موبایل بیشتر است,کاربران در مجاورت گوشی موبایل قرار نگیرند.

چند مورد از مهم ترین موارد این دستورالعمل به صورت زیر است:

1-موبایل را دور از بدن خود نگه دارید.

2-شبها در کنار گوشی موبایل خود نخوابید.

3-استفاده از هدست را محدود کنید و زمانی که از موبایلتان استفاده نمی کنید آن را بردارید.

4-زمانی که آنتن دهی موبایل و سیگنال ها ضعیف است از آن استفاده نکنید زیرا به دلیل تلاش بیشتر برای برقراری ارتباط با برج های مخابراتی انرژی RF بیشتری ساطع می شود.

5-برای دانلود موسیقی , ویدئو هرفایلی با حجم زیاد از گوشی موبایل استفاده نکنید و سعی کنید با دستگاه های دیگری فایل های مورد نیاز خودرا دانلود کنید.

6-از محصولات مدعی مهار انرژی RF استفاده نکنید زیرا بعضی از آنها ممکن حتی سطح تماس شما را بالا ببرند و باعث افزایش عوارض ناشی از آن شوند.

در آخر باید اشاره کنیم که هنوز بین سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و داروی آمریکا در مورد اثبات عوارض ناشی از موبایل اختلاف نظر وجود دارد.

سازمان بهداشت جهانی انرژی RF را به عنوان عامل محیطی کلاس 2B طبقه بندی کرده است و مدعی است این انرژی احتمالا سرطان زا می باشد اما سازمان غذا و داروی آمریکا با انتشار گزارشاتی بیان کرده است برای اثبات عوارض ناشی از پرتو موبایل و خطرات احتمالی برای سلامت انسان,دلایل و شواهد علمی کافی وجود ندارد.

منبع : تعمیر گوشی آوافیکس


 نوشته شده توسط avafix در دوشنبه 96/9/27 و ساعت 11:52 صبح | نظرات دیگران()

 

آموزش غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام برای حذف موقت اکانت اینستاگرام جهت پنهان کردن پست ها فالورها لایک ها

اگر نمی خواهید برای همیشه اکانت اینستاگرام خود را پاک کنید و تمام اطلاعات اکانت شما از جمله پست ها , فالوور ها و... را از دست بدهید اما قصد دارید برای مدتی اطلاعات اکانت شما مثل پست ها ، ویدئو ها ,فالوورها یا لایک ها پنهان باشند پیشنهاد میکنبم اکانت خود را غیرفعال کنید و تا زمانی که اکانت غیرفعال است, اطلاعات حساب شما پنهان می مانند.

شما می توانید به روش زیر اکانت اینستاگرام خود را غیرفعال کنید.

1-برای انجام این کار نمی توانید از طریق اپلیکیشن اینستاگرام اقدام کنید و حتما باید از یک مرورگر استفاده کنید و وارد سایت اینستاگرام https://www.instagram.com شوید.سپس با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد اکانت مورد نظر شوید و پس از ورود به پروفایل خود روی Edit Profile کلیک نمایید.

غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام,حذف موقت اینستاگرام,آموزش اینستاگرام,پنهان کردن فالوورهای اینستاگرام

2-در این صفحه روی Temporarily Disable Account کلیک کنید.

3-اکنون صفحه جدیدی باز می شود که از شما علت غیرفعال کردن اکانت را می پرسد و شما باید برای پاسخ به این سوال «Why are you disabling your account» یکی از گزینه ها را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام,حذف موقت اینستاگرام,آموزش اینستاگرام,پنهان کردن فالوورهای اینستاگرام

4-در انتها کافیست دوباره رمز عبور خودرا وارد کنید و روی گزینه Temporarily Disable Account کلیک کنید.

برای فعال سازی مجدد اکانت خود دوباره با همان اکانت وارد اینستاگرام شوید.

منبع : تعمیر گوشی آوافیکس


 نوشته شده توسط avafix در یکشنبه 96/9/26 و ساعت 6:40 عصر | نظرات دیگران()

 

پاک کردن اکانت اینستاگرام,حذف اینستاگرام,حذف کردن حساب اینستاگرام,پاک کردن حساب کاربری اینستاگرام

ممکن است شما نیز جزو 700 میلیون کاربر اپلیکیشن اینستاگرام باشید که بنا به دلایلی قصد دارید اکانت خود را برای همیشه پاک کنید.

در این آموزش نحوه پاک کردن دائمی اکانت اینستاگرام را به شما آموزش خواهیم داد.البته توجه کنید که با پاک کردن اکانت خود تمام اطلاعات حساب کاربری شما از جمله عکس ها، ویدیوها، کامنت ها، لایک ها و فالوورها از بین رفته و قابلیت بازیابی آن ها را نخواهید داشت.

مراحل پاک کردن اکانت اینستاگرام:

1-ابتدا از طریق مرورگر موبایل یا دسکتاپ به به آدرس https://instagram.com/accounts/remove/request/permanent بروید.

پاک کردن اکانت اینستاگرام,حذف اینستاگرام,حذف کردن حساب اینستاگرام

2-با اکانتی که میخواهید حذف شود , وارد شوید.سپس در صفحه بعد در پاسخ به سوال «Why are you deleting your account» دلیل پاک کردن اکانت اینستاگرام خودرا از بین گزینه ها انتخاب کنید.

 

پاک کردن اکانت اینستاگرام,حذف اینستاگرام,حذف کردن حساب اینستاگرام

3-پس از انتخاب یکی از گزینه ها وارد یک صفحه جدید می شوید که باید دوباره باید رمز حساب کاربری اینستاگرام خود را وارد نمایید و سپس روی گزینه Permanently delete my account کلیک کنید.

پاک کردن اکانت اینستاگرام,حذف اینستاگرام,حذف کردن حساب اینستاگرام

اگر در این مرحله تصمیم شما عوض شد و قصد داشتید یک اکانت دیگر را پاک کنید، باید ابتدا از حساب کاربری خارج شده و با اکانت جدید وارد شوید. برای اینکار روی یوزرنیم خود در سمت راست بالا کلیک کنید. سپس در پروفایل تان آیکون چرخ دنده را انتخاب کرده و با کلیک روی گزینه Log out یا همان «خروج» از حساب کاربری تان خارج شوید. اکنون با اکانت دیگر همین راه های گفته شده را رفته و در نهایت اکانت را پاک کنید.

منبع : تعمیر موبایل اینستاگرام


 نوشته شده توسط avafix در شنبه 96/9/25 و ساعت 8:47 عصر | نظرات دیگران()

رجیستر کردن موبایل وظیفه فروشنده است

وظیفه رجیستر کردن دستگاه موبایل برعهده فروشنده است؛ خریدار باید سریال دستگاه مورد نظر را به سامانه همتا اعلام و از رجیستر بودن آن اطمینان حاصل کند اما درنهایت اگر دستگاهی غیرفعال شد، خریدار باید به استناد فاکتور به فروشنده مراجعه و درخواست حل مشکل کند.

میثم دادخواه - یک کارشناس حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات - با بیان این مطلب در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاخیر چندباره در اجرای طرح رجیستری تلفن همراه اظهار کرد: اقدام سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و مجوزهایی که طی یک سال اخیر به شرکت‌های وارداتی و خدماتی به جهت ارائه گارانتی اعطا شده و تاخیری که در اجرای رجیستری اتفاق افتاد، مطمئنا به دلیل مسائل فنی نبود و به دلیل مسائل بازاری بود اما این فرصت را داد تا آن دسته از فروشندگان که کالای قاچاق در فروشگاه دارند تا قبل از 14 آذر و اجرای رجیستری بفروش برسانند.

وی با بیان اینکه اگر سیم‌کارت داخلی حتی یک بار به مدت یک ثانیه تا قبل از چهاردهم در دستگاهی قرار گرفته و آنتن شبکه در آنها بالا آمده باشد، رجیستر هستند، ادامه داد: سریال این دستگاه‌ها داخل شبکه ثبت شده است و دستگاه‌هایی که تا پیش از این تاریخ فروخته شده‌اند، هیچ مشکلی برای خریدار ایجاد نمی‌کند. اما دستگاه‌هایی که پس از چهاردهم به بازار ارائه شده‌اند، یک تعداد مسلما قاچاق هستند و خریدار حتما باید توجه کند. به محض این‌که سیم‌کارت را داخل دستگاه قرار ‌دهد، اگر دستگاه قاچاق باشد، یک پیامک برای او می‌آید که دستگاه شما تا 30 روز آینده بیشتر فعال نخواهد بود.

منتظر دریافت پیامک نباشید

این کارشناس حوزه مخابرات ادامه داد: البته یک راهکار دیگر هم وجود دارد که حتی قرار نیست دستگاه آکبند را روشن کنند، زیرا برخی از فروشنده‌ها ممکن است این اجازه را ندهند. اینکه سریال دستگاهی که می‌خواهند بخرند و پشت جعبه نوشته شده را قبل از پرداخت وجه، به کد دستوری #7777* که سامانه همتا اعلام کرده بفرستند و سامانه همان لحظه اعلام می‌کند که دستگاه رجیستر شده یا جزو دستگاه‌های قاچاق است. بنابراین حتی لازم نیست منتظر پیامک باشند، زیرا شاید اختلالی در آن لحظه وجود داشته باشد و پیامک ارسال نشود. در مواردی مشاهده شده که به دلیل اختلال پیامک نیامده اما با وجود این اگر کد دستگاه را در سامانه همتا ثبت می‌کردند، به درستی به آنها اعلام می‌شد.

دادخواه با بیان اینکه در بدترین حالت اگر با این همه تبلیغاتی که شده، مشتری هیچ خبری نداشته باشد و بخواهد خرید کند، وظایفی در قبال خرید خود دارد، گفت: یکی از وظایف مشتری این است که از فروشنده فاکتور بگیرد. ممکن است مشتری سهل‌انگاری کرده، پول پرداخت ‌کند و فاکتور هم نگیرد، در صورتی که اگر مشتری از رجیستری هم خبر نداشته باشد باید از فروشنده فاکتور بگیرد. پس از 30 روز اگر گوشی از کار افتاد، باید به استناد فاکتور به سازمان‌های ذیربط مانند تعزیرات یا اتحادیه شکایت و اعلام کند که گوشی رجیستر نیست، زیرا وظیفه رجیستر دستگاه با فروشنده است.

وی ادامه داد: درست است که مسوولان اعلام کردند خریدار باید اصالت گوشی را بررسی کند، زیرا در صورت عدم اعلام ممکن است درصد شکایتی‌ها بالاتر برود، اما در نهایت کسانی که از تمام موارد جا می‌مانند، باید به محض این‌که دستگاهشان غیرفعال شد یا پیامک برایشان آمد، یا هر زمان که چک کردند و مطمئن شدند که گوشی رجیستر نشده، به استناد فاکتور به فروشنده مراجعه و درخواست حل مشکل کنند.

دستگاه‌ مسافران تا 30 روز فعال است

این کارشناس حوزه مخابرات با اشاره به دستگاه‌های مسافران گفت: هر دستگاهی که وارد کشور می‌شود، اگر سیم‌کارتش زیرمجموعه رومینگ و برای کشور خودش باشد مشکلی ندارد، اما اگر بخواهد از اپراتورهای داخلی ما خدمات بگیرد، به صورت پیش‌فرض دستگاهش تا 30 روز کار می‌کند و پس از 30 روز از کار می‌افتد. ما باید نگاه آماری به موضوع داشته باشیم. نمی‌توان به خاطر چند نفر قوانین را عوض کرد. از بین 100 درصدی که وارد کشور می‌شوند، 97 درصد کمتر از یک ماه از کشور خارج می‌شوند. پس قانون را بر اساس 97 درصد می‌چینیم و آن سه درصد هم باید خود را با قانون وفق دهند.

دادخواه درباره راهکار برای شخصی که بخواهد بیشتر از 30 روز در ایران بماند، بیان کرد: یک راهکار این است که مسافر عوارض گمرکی دستگاه را پرداخت کند، زیرا دارد یک دستگاه تلفن همراه وارد کشور می‌کند که می‌خواهد بیش از حد مجاز از آن استفاده کند، در آن صورت دستگاهش همیشه در ایران رجیستر شده است. یا این‌که بعد از 30 روز از سیم‌کارت کشور خودش و از خدمات رومینگ بین‌الملل در داخل ایران استفاده می‌کند

منبع : تعمیر آیفون آوافیکس


 نوشته شده توسط avafix در جمعه 96/9/24 و ساعت 5:48 عصر | نظرات دیگران()

بازی با موبایل و تماشای تلویزیون باعث افزایش وزن و بدخوابی کودکان می شود و باعث مشکلا روانی مانند افسردگی می شود

نتایج مطالعات نشان می دهد که تماشای تلویزیون و استفاده از گوشی های هوشمند قبل از خواب، باعث افزایش وزن کودکان می شود.              

بررسی های گذشته حاکی از آن است که استفاده از تلفن های هوشمند با مشکلات روانی مانند افسردگی، گرایش به خودکشی، عدم تمرکز و بسیاری موارد دیگر همراه است، اما محققان عنوان کردند: استفاده بیش از اندازه از گوشی های هوشمند نه تنها برای بزرگسالان زیان دارد، بلکه برای کودکان هم می تواند مضر باشد.
مطالعه جدید نشان داده است استفاده کودکان از گوشی هوشمند و تماشای تلویزیون قبل از خواب باعث افزایش وزن در آنها می شود.
محققان از ایالات متحده اظهار کردند: کودکانی که قبل از خواب از این تکنولوژی ها استفاده می کنند، خواب کمتری دارند، شاخص توده بدنی(BMI) آنها بالاتر است و خستگی بیشتری بعد از بیدار شدن در صبح دارند. آنها این بررسی را در بین 234 کودک در سنین هشت تا 17 سال انجام داده و بر روی عادات خواب و استفاده از تکنولوژی در کودکان مطالعاتی داشتند.
در این آزمایش از والدین خواسته شد تا مشخص کنند که آیا فرزندانشان از تلفن همراه، کامپیوتر، و یا تلویزیون قبل از خواب استفاده می کند یا خیر. نتایج بررسی ها نشان داد استفاده از تکنولوژی قبل از خواب برای کودکان عوارض جانبی به همراه دارد که ارتباط بین استفاده از تکنولوژی و شاخص توده بدنی بالاتر از مهمترین آنهاست.
محققان اظهار کردند: کودکانی که قبل از خواب، تلویزیون تماشا می کردند و یا بازی رایانه ای انجام می دادند، 30 دقیقه کمتر از دیگر کودکان می خوابیدند و این در حالی است که کودکانی که از تلفن همراه قبل از خواب استفاده کرده بودند، به طور متوسط یک ساعت از کودکانی که از این وسیله استفاده نمی کردند، کمتر می خوابیدند.

منبع : تعمیر آیفون آوافیکس


 نوشته شده توسط avafix در چهارشنبه 96/9/22 و ساعت 9:40 عصر | نظرات دیگران()

تاثیر مثبت بازی های موبایل بر حافظه کودکان در صورتی کخ بازی با موبایل به صورت کنترل شده باشد باعث تقویت حافظه کودکان می شود.

یک روانشناس کودک در همدان با بیان اینکه موبایل برای کودکان علاوه بر مضراتش، دارای فوایدی نیز است، گفت: بازی‌های موبایلی می‌تواند به تقویت حافظه کودکان کمک کند.

علیرضا روحی با اشاره به اینکه بازی‌های موبایل برای افزایش تمرکز کودک تأثیرگذاراست، افزود: با توجه به اینکه کودک با استفاده از گوشی اطلاعات جدیدی به دست می‌آورد بنابراین این موضوع می‌تواند به یادگیری او نیز کمک کند.

وی درباره استفاده درست از موبایل توسط کودکان توصیه کرد: والدین باید با برنامه‌ریزی دقیق زمانی را برای استفاده کودک از موبایل اختصاص داده و بازی‌ها را متناسب با سن آنها در اختیارشان قرار دهند.

روحی با تأکید بر اینکه مدت‌زمان استفاده از گوشی برای کودکان باید محدود باشد، اضافه کرد: استفاده از گوشی باید به گونه‌ای باشد که در زندگی روزمره و خواب و خوراک کودکان اختلال ایجاد نکند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دلایل گرایش زیاد کودکان به استفاده از موبایل اشاره کرد و گفت: تقلید از دیگران، جذابیت بازی‌ها و وقت نگذاشتن والدین برای کودکان از جمله عوامل گرایش کودکان به موبایل است.

روحی با اشاره به اینکه امروزه والدین دیگر آن‌طورکه باید برای کودکان وقت نگذاشته و با یک گوشی او را ساکت و آرام می‌کنند، اضافه کرد: همین موضوع یکی از علل اصلی استفاده بیش از حد کودکان از موبایل شده و تبدیل به عادت رفتاری نامطلوب می‌شود.

این روانشناس کودک با اشاره به اینکه موبایل را تبدیل به اسباب بازی برای کودکان نکنید، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از علل گرایش کودکان به موبایل این است که فکر می‌کنند اگر گوشی داشته باشند بزرگ شده اند.

وی به مضرات استفاده بیش از حد کودکان از موبایل اشاره کرد و یادآور شد: بی‌تحرکی و افزایش وزن، درون‌گرایی و رابطه اجتماعی ضعیف، اختلال در خواب و خوراک، فشار نور گوشی بر چشم و پرخاشگری از جمله مضرات استفاده نادرست از موبایل برای کودکان است.

روحی در پایان خاطرنشان کرد: والدین توجه کنند اگر کودکشان دائما از بازی گوشی استفاده می‌کند را نزد روانشناس ببرند چرا که این موضوع نشان از درون‌گرایی کودکان است.

منبع : تعمیر موبایل آوافیکس


 نوشته شده توسط avafix در چهارشنبه 96/9/22 و ساعت 9:34 عصر | نظرات دیگران()

 

آموزش رفع مشکل "متاسفانه برنامه متوقف شده است" در اجرای برنامه های اندروید , آموزش حل خطای Unfortunately the App    has stopped در اجرای برنامه,مشکل باز نشدن برنامه ها در گوشی,خطای متوقف شدن برنامه در موبایل,تعمیر گوشی,تعمیر موبایل

می توان گفت تقریبا تمامی کاربران اندروید زمان اجرای یک برنامه با ارورهای مشابه «Unfortunately Youtube has stopped – متاسفانه برنامه یوتیوب متوقف شده است.»، «Unfortunately the telegram has stopped – متاسفانه برنامه تلگرام متوقف شده است.» مانند تصویر زیر مواجه شده اند.

رفع خطای متاسفانه برنامه متوقف شده است,باز نشدن برنامه های اندروید,Unfortunately the internet has stopped

علت های مختلفی باعث بروز این خطا در گوشی های هوشمند می شود که شایع ترین آنها پاک شدن برخی فایل های سیستمی , ضعف آنتن دهی اتصال اینترنت و پر شدن حافظه تلفن همراه می باشد.

در این مقاله برای رفع این مشکل سه راهکاری بسیار کاربردی ارائه می دهیم.

1-کش برنامه خراب را پاک کنید

یکی از بهترین روش های حل خطای "متاسفانه برنامه متوقف شده است" و باز نشدن برنامه در گوشی های اندروید پاک کردن کش برنامه می باشد که در نتیجه گویا که برنامه را دوباره نصب کرده اید.

آموزش پاک کردن کش اپلیکیشن ها:

1-به بخش settings(تنظیمات) گوشی خود بروید.

2-از منوی تنظیمات روی گزینه برنامه ها (Application یا Apps) کلیک کنید.

رفع خطای متاسفانه برنامه متوقف شده است,باز نشدن برنامه های اندروید,Unfortunately the internet has stopped

3-برنامه ای را که هنگام اجرا با خطای "متاسفانه برنامه متوقف شده است" مواجه می شوید,پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

4-از صفحه تنظیمات برنامه گزینه Storage (ذخیره) را انتخاب کنید.

5-اکنون در صفحه باز شده روی گزینه Clear Cache کلیک کنید.

رفع خطای متاسفانه برنامه متوقف شده است,باز نشدن برنامه های اندروید,Unfortunately the internet has stopped

حالا دوباره برنامه مورد نظر را اجرا کنید.معمولا با این روش دیگر به برنامه به خوبی اجرا می شود اما اگر بازهم با خطا مواجه شدید اصلا نگران نباشید چون دو راهکار دیگر نیز برای رفع این مشکل معرفی خواهیم کرد.

2-نصب مجدد برنامه خراب

ممکن است برنامه شما به درستی نصب نشده باشد یا به دلیل ارائه نسخه جدید, برنامه هنگام اجرا با خطای "متاسفانه برنامه متوقف شده است" (Unfortunately App has stopped) به مشکل می خورد.

در چنین شرایطی پیشنهاد ما نصب مجدد برنامه می باشد که ابتدا باید برنامه خراب را Uninstall یا حذف کنید.

آموزش حذف کردن (Uninstall) یک برنامه:

1-به بخش settings(تنظیمات) گوشی خود بروید.

2-از منوی تنظیمات روی گزینه برنامه ها (Application یا Apps) کلیک کنید.

3-برنامه مورد نظر را انتخاب کنید.

4-اکنون در صفحه باز شده روی گزینه حذف کردن (Uninstall) کلیک کنید.

رفع خطای متاسفانه برنامه متوقف شده است,باز نشدن برنامه های اندروید,Unfortunately the internet has stopped

برای نصب مجدد برنامه می توانید از طریق گوگل پلی اقدام کنید اما اگر به هر دلیلی نتوانستید کافه بازار انتخاب بعدی شما می تواند باشد.

3-ریست فکتوری کردن موبایل

اگر با روش فوق نیز مشکل شما حل نشد راهکار آخر ریست فکتوری کردن موبایل یا بازگشت به تنظیمات کارخانه است.

البته توجه داشته باشید قبل از ریست فکتوری حتما از اطلاعات موبایل خود بکاپ بگیرید چون پس از ریست کردن گوشی تمامی داده های روی حافظه پاک می شود.

آموزش ریست فکتوری کردن گوشی اندرویدی

1-به بخش settings(تنظیمات) گوشی خود بروید.

2-گزینه «Backup and Reset» را انتخاب کنید.

رفع خطای متاسفانه برنامه متوقف شده است,باز نشدن برنامه های اندروید,Unfortunately the internet has stopped

3-روی گزینه «Factory data reset» کلیک کنید.

4-پس از ورود به صفحه جدید گزینه «Reset Device» را انختاب کنید.

5-در نهایت با کلیک روی گزینه «ERASE EVERYTHING»  و وارد کردن رمز عبور گوشی شما ریست می شود.

امیدواریم با یکی از روش های فوق مشکل گوشی شما حل شود ولی در صورتی که مشکل همچنان باقی بود می توانید با کارشناس های آوافیکس تماس بگیرید.

منبع : تعمیر موبایل آوافیکس


 نوشته شده توسط avafix در یکشنبه 96/9/19 و ساعت 9:52 صبح | نظرات دیگران()

 

آموزش انتقال و مشاهده عکس ها , تصاویر و فیلم های گوشی موبایل روی تلویزیون برای دیدن عکس های گوشی خود روی تلویزیون راه های زیادی وجود دارد که ما در این مقاله همه روش ها را توضیح داده ایم

یکی از سؤالاتی که اغلب کاربران گوشی‌های هوشمند می‌پرسند این است که چطور تصویر گوشی خود را روی صفحه‌ی تلویزیون به نمایش درآوریم. این یک سؤال مشترک با جواب‌هایی متفاوت برای کاربران مختلف است. به این دلیل که چگونگی انجام این کار بستگی به فناوری‌های به کار رفته در گوشی و تلویزیون شما دارد. باید دقت داشته باشید صرف این‌که گوشی و تلویزیون شما جدید هستند باعث نمی‌شود که بتوانید به راحتی تصویر گوشی را به تلویزیون منتقل کنید؛ بلکه برای این کار باید دو دستگاه با هم سازگار بوده و امکانات لازم برای یکی از راهکارهای موجود را داشته باشند.

چند سال پیش، ارتباط بی‌سیم یا وایرلس گزینه‌ی کارآمدی نبود و تنها دستگاه‌های خیلی گران امکان استفاده از وایرلس برای ارسال و دریافت تصویر را داشتند؛ اما امروزه بیش از هر زمان دیگر برای این‌کار گزینه پیش روی خود داریم. در این مطلب به گزینه‌های موحود برای انتقال تصویر از گوشی به تلویزیون می‌پردازیم.

نمایش تصاویر گوشی روی تلویزیون,مشاهده فیلم های گوشی روی تلویزیون,انتقال عکس های گوشی روی تلویزیون

سؤالی که باید در همین ابتدا از خود بپرسید این است که اتصال باسیم را ترجیح می‌دهید یا بی‌سیم. احتمالا پاسخ بسیاری از کاربران بی‌سیم است؛ چرا که سیم‌های کمتر یعنی ریخت و پاش کمتر؛ به علاوه اگر ارتباط از نوع بی‌سیم باشد، آزادی عمل بیشتری خواهید داشت و می‌توانید با فاصله از تلویزیون بنشینید و محتوای مناسب را برای پخش انتخاب کنید؛ اما در اتصال باسیم یا کابلی باید محتوا را انتخاب کنید و گوشی را همان‌جا در نزدیکی تلویزیون رها کنید. همچنین اتصال بی‌سیم در مواردی که تلویزیون روی دیوار نصب شده است و جایی برای قرار دادن گوشی کنار آن نیست اهمیت ویژه‌ای می‌یابد.

فناوری وایرلس از طرف دیگر مشکلاتی را به همراه دارد؛ یکی هزینه و دیگری سازگاری؛ البته این موارد در مقایسه با گذشته، مثلا یک سال پیش، حل شده و تقریبا دیگر مشکل به حساب نمی‌آیند. وقتی اتصال بی‌سیم را انتخاب می‌کنید، باید مطمئن شوید که دستگاه‌های فرستنده و گیرنده قادر به برقراری ارتباط با هم هستند. این موضوع به ندرت اتفاق می‌افتد. یعنی در اکثر مواقع باید دستگاه سومی تهیه کنید تا پیام‌های فرستنده را برای گیرنده ترجمه کند. سابق بر این، دستگاه سوم آن‌قدر گران بود که گزینه‌ی باسیم ترجیح داده می‌شد؛ اما امروزه این دستگاه‌ها دست‌خوش کاهش قیمت شده‌اند.

مشکل بعدی شبکه‌ی خانگی شما است. اگر فناوری که برای انتقال تصویر انتخاب می‌کنید به جای اتصال مستقیم از شبکه‌ی بی‌سیم خانگی شما استفاده کند (که اکثرا استفاده می‌کنند)، ارسال محتوا از این طریق باعث کاهش پهنای باند خواهد شد. البته روترهای امروزی از پس ترافیک‌های بالا برمی‌آیند؛ اما چنانچه تعداد دستگاه‌هایی که به روتر وصل هستند زیاد باشد، آنوقت است که انتقال ویدیوی فول اچ‌دی از این طریق باعث افت سرعت دستگاه‌های متصل خواهد شد. حالا تصور کنید محتوایی که قصد انتقال آن را دارید آنلاین باشد و مثلا از سرویس‌هایی مانند یوتیوب یا نت‌فلیکس در حال دانلود و پخش باشد؛ در این حالت مسلما از نظر پهنای باند دچار مشکل خواهید شد. در صورتی هم که روتر خود را چند سال پیش خریداری کرده‌اید، بهتر است بررسی کنید که آیا اصلا قابلیت انتقال تصویر و اتصال همزمان به دستگاه‌های دیگر را دارد یا خیر.

مدت‌ها پیش گوشی‌هایی با پشتیبانی از پورت HDMI عرضه شدند؛ اما امروزه تنها پورت‌هایی که روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها دیده می‌شود پورت میکرو یواس‌بی و شاید جک هدفون باشد. این که بتوانید با استفاده از کابل، محتوای ویدویی را به تلویزیون خود منتقل کنید بستگی به سازنده‌ی گوشی شما دارد که پورت یو‌اس‌بی شما را سازگار با این امکان ساخته باشد.

البته، اینطور نیست که بتوان از روی نام سازنده قضاوت کرد و گفت که این سازگاری وجود دارد یا خیر؛ چرا که مثلا مدل‌هایی از سامسونگ از این امکان پشتیبانی می‌کنند، ولی مدل‌های دیگری از همین شرکت پشتیبانی نمی‌کنند. اگر اطلاعات کافی ندارید، بهترین راه بررسی دفترچه‌ی راهنمای گوشی یا پایگاه اینترنتی شرکت سازنده است. تماس با فروشنده‌ی گوشی نیز می‌تواند راه‌گشا باشد.

برای اینکه پورت یو‌اس‌بی گوشی شما قابلیت ارسال تصاویر را داشته باشد، باید یکی از دو فناوری MHL یا Slimport را داشته باشد. هر دوی این فناوری‌ها این امکان را به شما می‌دهند که محتوای داخل گوشی خود را از طریق پورت یواس‌بی گوشی به پورت HDMI روی تلویزیون منتقل کنید.

اسلیم‌پورت (SlimPort)

نمایش تصاویر گوشی روی تلویزیون,مشاهده فیلم های گوشی روی تلویزیون,انتقال عکس های گوشی روی تلویزیون

در گوشی‌های اندرویدی اسلیم‌پورت را باید تقریبا در انحصار پرچم‌دارهای شرکت ال‌جی نظیر G3 ،G2 و جی‌فلکس، نکسوس 4 و نکسوس 5 و چند مدل دیگر ساخته شده توسط این شرکت دانست. می‌توانید فهرست کامل گوشی‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند را در اینجا ببینید. یکی از نکات مثبت و کلیدی اسلیم‌پورت‌ این است که علاوه بر سازگاری با استانداردهای اچ‌دی‌ام‌آی، با فناوری DisplayPort که در مانیتورها مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز سازگار است. همچنین از پورت‌های VGA و DVI نیز پشتیبانی می‌کند.

ایده‌ی ساخت اسلیم‌پورت این بود که استانداردی در حوزه‌ی چندرسانه‌ای تعیین شود که نه تنها در منزل، بلکه در محیط‌های کاری و تحصیلی که ممکن است نمایشگرها قدیمی‌تر باشند نیز مورد استفاده قرار گیرد. برتری دیگر اسلیم‌پورت نسبت به رقیب مستقیم خود یعنی MHL این است که این فناوری نیازی به منبع برق خارجی ندارد.

متأسفانه اسلیم‌پورت کمی دیر به دنیای گوشی‌های هوشمند اضافه شد. MHL در آن زمان توسط بسیاری از تولیدکنندگان انتخاب شده بود و در نتیجه به گزینه‌ی رایج خروجی کابلی تصویر تبدیل شد.

اگر علاقه‌ای به اتصال بی‌سیم ندارید و گوشی شما از اسلیم‌پورت پشتیبانی می‌کند، می‌توانید مبدل آن را از بازار تهیه کنید؛ هنگام خرید مبدل به خاطر داشته باشید که اسلیم‌پورت علاوه بر HDMI از پورت‌های دیگری نیز پشتیبانی می‌کند؛ پس دقت کنید مبدل مورد نیاز و سازگار با نمایشگر خود را تهیه کنید.

ام‌اچ‌ال (MHL)

نمایش تصاویر گوشی روی تلویزیون,مشاهده فیلم های گوشی روی تلویزیون,انتقال عکس های گوشی روی تلویزیون

فناوری انتقال تصویر ام‌اچ‌ال اولین بار در گوشی سامسونگ گلکسی اس 2 مورد استفاده قرار گرفت و به عنوان راهکاری ساده برای گرفتن خروجی اچ‌دی‌ام‌آی از درگاه میکرو یواس‌بی معرفی شد. از آن پس تا‌کنون اکثر تولیدکنندگان مطرح مانند سونی و HTC به استفاده از این فناوری روی آورده‌اند.

اما همچنان این امکان وجود دارد که گوشی شما از این فناوری پشتیبانی نکند؛ چرا که ممکن است ام‌اچ‌ال به دلیل هزینه‌بر بودن در تمام مدل‌های یک شرکت مورد استفاده قرار نگیرد؛ زیرا پورت یواس‌بی باید برای پشتیبانی از آن دست‌خوش تغییراتی شود و به علاوه حق امتیاز استفاده از آن نیز پرداخت شود. به همین دلیل، عموما گوشی‌های ارزان‌تر و مقرون به صرفه از قابلیت ام‌اچ‌ال پشتیبانی نمی‌کنند.

در صورتی‌که گوشی شما از این فناوری پشتیبانی کند، نیاز به یک مبدل برای پورت یواس‌بی گوشی خود خواهید داشت. با استفاده از این مبدل قادر خواهید بود اتصال اچ‌دی‌ام‌آی را بین گوشی و تلویزیون خود برقرار کنید. گوشی‌های قدیمی‌تر نیاز به منبع برق خارجی نیز خواهند داشت؛ اما چنانچه گوشی شما از نسخه‌ی دوم ام‌اچ‌ال ( MHL 2.0) پشتیبانی کند نیازی به منبع برق نخواهید داشت. همچنین اگر از گوشی‌های سامسونگ نسل اس3 و بعد از آن استفاده می‌کنید محدود به استفاده از آداپتورهای رسمی سامسونگ خواهید بود؛ چرا که این گوشی‌ها از مبدل متفرقه پشتیبانی نمی‌کنند.

با رعایت نکات فوق در نهایت موفق به برقراری ارتباط کابلی بی‌نقصی بین گوشی و تلویزیون خواهید شد؛ به‌طوری‌که کیفیت صدا و تصویر خیره‌کننده‌ای را تجربه خواهید کرد.

در صورتی‌که می‌خواهید از این امکان هنگام بازی کردن بهره ببرید، باز هم ام‌اچ‌ال به دلیل واکنش سریع بهترین گزینه است. در این مورد استفاده از روش بی‌سیم چندان کارآمد نیست و اغلب به دلیل تأخیر در واکنش، کاربران را اذیت می‌کند. به همین دلیل گیمرها عموما ترجیح می‌دهند کمی محدودیت حرکتی را به جان بخرند و اتصال مطمئن‌تری داشته باشند.

معجزه‌ی شبکه‌های بی‌سیم و انتقال تصویر

نمایش تصاویر گوشی روی تلویزیون,مشاهده فیلم های گوشی روی تلویزیون,انتقال عکس های گوشی روی تلویزیون

در دنیای پردازنده‌های 8 و گاهی 10 هسته‌ای که در آن بازی‌های کامپیوتری با بودجه‌هایی کلان‌تر از فیلم‌های هالیوودی ساخته می‌شوند، شاید انتقال بی‌سیم تصویر از گوشی به تلویزیون کار چندان سختی نباشد؛ اما همین کار نسبتا آسان نیز نکاتی دارد که اگر مورد توجه قرار نگیرد ممکن است موفق به انجام آن نشوید.

نکته‌ی قابل توجه در گوشی‌های اندرویدی این است که گوگل متوجه نیاز انتقال تصویر بی‌سیم شده و میراکست (Miracast) یا وایرلس دیسپلی را به عنوان یک ویژگی استاندارد در اندروید گنجانده است. این یعنی تمام گوشی‌هایی که از اندروید 4.2 جلی‌بین و بالاتر بهره می‌برند، می‌توانند به نحوی از این قابلیت استفاده کنند. این ویژگی برای تولیدکنندگانی که از ام‌اچ‌ال یا اسلیم‌پورت پشتیبانی نمی‌کنند یا برای دستگاه‌های مقرون به‌صرفه که در آن‌ها ویژگی‌های سخت‌افزاری عمدا محدود شده‌اند می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

هرچند میراکست تنها فناوری وایرلس موجود نیست؛ اما برای گوشی‌های اندرویدی مناسب‌ترین گزینه است. از سایر فناوری‌های موجود می‌توان به کروم‌کست (Chromecast) و DLNA اشاره کرد که روش‌های استفاده خاص خود را دارند.

میراکست (Miracast)

نمایش تصاویر گوشی روی تلویزیون,مشاهده فیلم های گوشی روی تلویزیون,انتقال عکس های گوشی روی تلویزیون

میراکست توسط ائتلاف وای‌فای (WiFi Alliance) به عنوان یک افزونه‌ به فناوری وای‌فای اضافه شد تا امکان انتقال تصویر به‌صورت بی‌سیم را فراهم کند. بهترین راه برای فهم چیستی میراکست این است که آن را به عنوان یک کابل اچ‌دی‌ام‌آی بدون سیم تصور کنید. هدف از ساخت این فناوری این بود که تصاویر روی صفحه‌ی موبایل عینا در نمایشگر دیگر قابل رؤیت باشند. در اتصال میراکستی، هر دو دستگاه باید با میراکست سازگار باشند تا یکی نقش فرستنده و دیگری نقش گیرنده را ایفا کند. چنانچه گیرنده‌ی شما از این فناوری پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید یک مبدل مانند Netgear PTV3000 تهیه کنید تا تصاویر را از گوشی شما تحویل گرفته و به ورودی اچ‌دی‌ام‌آی تلویزیون منتقل کند.

برای پیدا کردن گزینه‌ی Miracast در گوشی اندرویدی خود به تنظیمات بروید. در اندروید خام، این گزینه با عنوان Wireless Display وجود دارد که به صورت پیش‌فرض غیرفعال است. چنان‌چه آن را فعال کنید، گوشی شروع به جستجو برای دریافت‌کننده‌ی مناسب می‌کند تا اتصال را برقرار کند. دقت داشته باشید که برخی شرکت‌ها این گزینه‌ها را تحت منوی Display و برخی دیگر مانند گوشی‌های سونی اکسپریا آن را در بخش Connectivity و با عنوان Screen Mirroring اضافه کرده‌اند. به هرحال، مادامی که گوشی مجهز به اندروید 4.2 و بالاتر باشد امکان وجود گزینه‌ی انتقال بی‌سیم تصویر تحت یکی از عناوین یادشده وجود دارد. کافی است در منوی تنظیمات گوشی خود کمی جستجو کنید.

وقتی به گیرنده متصل شدید، درست مثل زمانی که از ام‌اچ‌ال یا اسلیم‌پورت استفاده می‌کنید، هر آنچه در گوشی می‌بینید باید روی نمایشگر دیگر نیز قابل مشاهده خواهد بود.

برتری میراکست نسبت به گزینه‌های بی‌سیم دیگر این است که تأثیری بر شبکه‌ی خانگی شما ندارد. در واقع، موبایل و دریافت‌کننده با استفاده از قابلیت وای‌فای دایرکت شبکه‌ای از نوع Ad-hoc را بین خود به وجود می‌آورند که این یعنی ارسال اطلاعات بدون واسطه انجام می‌گیرد و روتر شما و پهنای باند آن نقشی در این نوع ارتباط ندارند. بنابراین، از لحاظ امنیتی نیز میراکست گزینه‌ی مناسب و امنی به حساب می‌آید.

تنها ضعف میراکست شاید در پخش محتوای سنگین و با کیفیت بالا باشد. در این موارد مشکلاتی مانند گیر کردن‌ و قطع و وصل‌های کوتاه ممکن است بروز پیدا کنند. با پیشرفت فناوری، گوشی‌های هوشمند روزبه‌روز هوشمندتر می‌شوند و سازگاری آن‌ها با تلویزیون‌های هوشمند و دانگل‌های مختلف بیشتر می‌شود. در حال حاضر، میراکست برای نمایش محتوای معمولی گزینه‌ی پشنهادی خوبی است؛ اما در مورد ویدیوهای حجیم و بازی‌های سنگین بهتر است از روش‌های کابلی یا در صورت امکان از کروم‌کست استفاده شود.

کروم‌کست (ChromeCast)

نمایش تصاویر گوشی روی تلویزیون,مشاهده فیلم های گوشی روی تلویزیون,انتقال عکس های گوشی روی تلویزیون

ا وجود داشتن اسامی مشابه، میراکست و کروم‌کست طرز کار کاملا متفاوتی دارند؛ هرچند که نتیجه‌ی کار هردو یکسان است. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد در استفاده از میراکست دو دستگاه به طور مستقیم با هم ارتباط برقرار می‌کنند؛ اما کروم‌کست از شبکه‌ی محلی و با استفاده از روتر کار می‌کند.

کروم‌کست در واقع یک کامپیوتر کوچک است که از طریق روتر شما به اینترنت وصل می‌شود. سپس، شما باید در گوشی هوشمند خود برنامه‌ی گوگل کست (google cast) را نصب کنید و به شبکه‌ی محلی وصل شوید و در آن دانگل کروم‌کست متصل به آن شبکه را یافته و به آن وصل شوید.

روند جستجو و اتصال در روش کروم‌کست بسیار ساده است و می‌توانید دانگل‌های کروم‌کست متعددی را در یک شبکه داشته باشید و با نام‌گذاری آن‌ها همگی را در برنامه‌ی گوگل کست به صورت مجزا ذخیره کنید‌.

وقتی اتصال برقرار شد، بسته به اینکه از چه گوشی و چه نرم‌افزاری استفاده می‌کنید امکاناتی خواهید داشت. مثلا وقتی گوگل کست روی گوشی نصب باشد، یوتیوب و نت‌فلیکس دکمه‌ی مجزایی برای پخش تصاویر خود از طریق کروم‌کست خواهند داشت. لمس این دکمه این امکان را به شما می‌دهد که در لحظه محتوای در حال نمایش را به دانگل کروم‌کستِ متصل به تلویزیون ارسال کنید. بسته به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید ممکن است سرویس‌های دیگری وجود داشته باشند که پشتیبانی پیش‌فرض از کروم‌کست را در اپلیکیشن خود گنجانده باشند.

نکته‌ی مثبت در مورد کروم‌کست این است که هنگام استفاده از آن گوشی شما کار سنگینی انجام نمی‌دهد؛ کروم‌کست به اینترنت وصل می‌شود و با استفاده از نسخه‌ی ویژه‌ای از کروم ویدیوی مربوطه را بارگذاری و منتقل می‌کند. در نتیجه، گوشی شما برای استفاده، جستجو در اینترنت و پیدا کردن محتوای جدید و اضافه کردن به لیست پخش، آزاد خواهد بود.

جدا از پخش تصویر از طریق اپلیکیشن‌هایی که این قابلیت را پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید از طریق مرورگر کروم نیز در لپ‌تاپ، رایانه‌ی شخصی و گوشی این انتقال تصویر را انجام دهید.

این امکان باعث می‌شود که اتصال بی‌نقصی بین رایانه‌ی شخصی و تلویزیون برقرار شود که پشتیبانی از فرمت‌های ویدیویی متنوع را نیز به همراه دارد.

آخرین امکانی که در یکی از به‌روزرسانی‌های اخیر گوگل کست اضافه شد، این است که می‌توانید با استفاده از کروم‌کست یک ارتباط بی‌واسطه نظیر آن‌چه در میراکست وجود دارد برقرار کنید. البته این امکان روی همه‌ی گوشی‌ها به درستی کار نمی‌کند؛ اما اگر یکی از مدل‌های اخیر شرکت‌هایی مثل سامسونگ، اچ‌تی‌سی، ال‌جی را در دست دارید یا گوشی شما از سری گوشی‌های نکسوس و پیکسل شرکت گوگل است، احتمالا عملکرد خیلی خوبی را تجربه خواهید کرد.

دی‌ال‌ان‌ای (DLNA)

نمایش تصاویر گوشی روی تلویزیون,مشاهده فیلم های گوشی روی تلویزیون,انتقال عکس های گوشی روی تلویزیون

عبارت DLNA مخفف Digital Living Network Alliance به معنی ائتلاف شبکه‌ی زندگی دیجیتالی است که در سال 2003 توسط سونی معرفی شد. به همین دلیل بیشترین سازگاری را با دستگاه‌های سونی نظیر پلی‌استیشن 3 و 4، لپ‌تاپ‌های وایو و گوشی‌های اکسپریا دارد. با این حال، اکثر گوشی‌ها و تلویزیون‌های هوشمند این استاندارد را پوشش می‌دهند.

در اتصال DLNA یک دستگاه نقش سرور و دستگاه‌های دیگر نقش کلاینت یا کاربر را ایفا می‌کنند. وقتی دستگاهی نقش سرور را داشته باشد، فایل‌هایی در آن دستگاه که برای اشتراک‌گذاری توسط DLNA انتخاب شده‌اند، برای سایر کاربران متصل به شبکه‌ی محلی قابل دسترس خواهند بود.

بنابراین، یک رایانه‌ی شخصی متصل به DLNA می‌تواند موسیقی‌ها و فیلم‌های موجود در دستگاه سرور را مشاهده و ذخیره کند. گوشی هوشمند شما نیز می‌تواند این فایل‌ها را مشاهده کند و آن‌ها را روی تلویزیون دارای قابلیت DLNA نیز به نمایش در بیاورد.

روی کاغذ، دی‌ال‌ان‌ای ابزار بسیار قدرتمندی است؛ اما در عمل محدودیت‌های بسیاری دارد. مثلا تنها فایل‌های ذخیره شده امکان انتقال از این طریق را دارند. یعنی محتواهایی مانند صفحه‌ی مرورگر و ویدیوی یوتیوب از طریق دی‌ال‌ان‌ای قابل انتقال نیستند. از سوی دیگر، هرچند تولیدکنندگان برای پشتیبانی از دی‌ال‌ان‌ای باید گواهی دریافت کنند، اما طبیعت آزاد این فناوری این اجازه را به آن‌ها می‌دهد که هر کدام روند خود را در به‌کارگیری آن پیش بگیرند و در نتیجه دستگاه‌هایی که از دی‌ال‌ان‌ای پشتیبانی می‌کنند در مواردی مانند نوع فایل‌های مورد پشتیبانی، تصاویر thumbnail و متادیتای فایل با هم سازگاری نداشته باشند.

اگر دانش و حوصله‌ی کافی برای راه‌اندازی شبکه‌ی خانگی خود به گونه‌ای که همه‌چیز بی‌نقص کار کند را دارید، دی‌ال‌ان‌ای می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. در حالی که استفاده از این فناوری در کنسول‌های بازی و لپ‌تاپ‌های جدید معمول است، به کارگیری آن در گوشی‌های هوشمند در عین ممکن بودن چندان کار آسانی نیست.

در مورد اپل، مایکروسافت و بلک‌بری چطور؟

 

مایکروسافت و بلک‌بری و اپل

چنانچه کاربر اپل هستید، احتمالا باید با AirPlay آشنایی داشته باشید. ایرپلی برنامه‌ی اختصاصی اپل است که امکان برقراری ارتباط و اشتراک صدا و تصویر بین دستگاه‌های مشخصی از این کمپانی را فراهم می‌کند. همچنین تعدادی از اسپیکرهای این شرکت به ایرپلی مجهز شده‌اند تا کاربر بتواند از این طریق موسیقی موجود در گوشی را از اسپیکر جانبی گوش دهد. برخلاف بلوتوث که اتصال مستقیم را ایجاد می‌کند، ایرپلی از شبکه‌ی محلی و با استفاده از وای‌فای این کار را انجام می‌دهد. این کار باعث می‌شود بتوانید موسیقی را همزمان از چند دستگاه مجهز به ایرپلی پخش کنید و از امکانات آیتیونز مانند متادیتا نیز هنگام استریم بهره‌مند شوید.

اگر صاحب اپل تی‌وی هستید، می‌توانید با استفاده از فناوری ایرپلی از آیفون، آی‌پد یا آی‌پاد به تلویزیون اپل خود محتوا ارسال کنید. ضمنا گوگل در سال 2013 اپلیکیشن تنطیم کروم‌کست را برای گوشی‌های آیفون نیز عرضه کرد. در نتیجه در صورتی که تلویزیون شما اپل نباشد نیز می‌تواند با استفاده از دانگل کروم‌کست تصاویر آیفون را روی تلویزیون مشاهده کنید.

نمایش تصاویر گوشی روی تلویزیون,مشاهده فیلم های گوشی روی تلویزیون,انتقال عکس های گوشی روی تلویزیون

کاربران ویندوزفون بعد از انتشار ویندوز فون 7 هیچ گونه امکان ارسال تصویر بی‌سیم را نداشتند. اگر کنسول Xbox در اختیار دارید، گزینه‌ی Play To در این دستگاه ماهیتا همان ویژگی DLNA است که با فعال کردن آن می‌توانید دریافت کننده‌ی محتوا از شبکه‌ی محلی باشید؛ اما برخی دستگاه‌های ویندوزفون امکان تبدیل شدن به سرور در شبکه‌ی دی‌ال‌ان‌ای را ندارند؛ در عوض می‌توانند، فارق از اینکه از چه اپلیکیشنی استفاده می‌کنید، دریافت کننده‌ی سریع و پایداری باشند.

خوشبختانه در سال 2014 و با انتشار ویندوز 8.1 این محدودیت برطرف شد و مایکروسافت قابلیت میراکست را به ویندوزفون اضافه کرد. برخی دستگاه‌ها مانند نوکیا لومیا 930 به طور پیش‌فرض به این قابلیت مجهز شدند و مابقی نیز در به‌روزرسانی موسوم به Cyan آن را دریافت کردند. این ویژگی حالا در ویندوزفون‌ها به همان کیفیتی که در گوشی‌های اندرویدی سراغ داریم کار می‌کند و قابل استفاده است.

در دستگاه‌هایی که به بلک‌بری 10 مجهز هستند، هر دو گزینه‌ی اتصال باسیم و بی‌سیم در دسترس است. دستگاه‌های بلک‌بری 10 گران‌تر مانند Z10 ،Z30 و Q10 همگی به پورت میکرو اچ‌دی‌ام‌آی مجهز هستند. این یعنی انتقال ساده و باکیفیت تصویر از پورت میکرو اچ‌دی‌ام‌آی گوشی به پورت اچ‌دی‌ام‌آی تلویزیون. از نقاط مثبت این امکان این است که تصویر دچار هیچ‌گونه فشردگی و تبدیل نمی‌شود و عینا به پخش‌کننده‌ی دیگر منتقل می‌شود و در نتیجه کیفیت مطلوبی دارد. بلک‌بری 10 همچنین امکان برقراری ارتباط از طریق دی‌ال‌ان‌ای هم به عنوان سرور و هم به صورت کلاینت را فراهم کرده است بدون اینکه نیازی به برنامه‌ی جانبی داشته باشید. ویژگی Play On در این دستگاه‌ها به طرز بی‌نقصی با سایر دستگاه‌های مجهز به دی‌ال‌ان‌ای متصل به شبکه‌ی خانگی ارتباط برقرار می‌کند.

جمع‌بندی

با وجود امکانات زیاد، به‌کارگیری آن‌ها در دنیای فناوری همیشه آسان نیست. بعضی گوشی‌ها گزینه‌های متعددی برای خروجی تصویر دارند، بعضی تنها یک گزینه و بعضی دیگر هیچ گزینه‌ای را در اختیار نمی‌گذارند. بهترین راه برای حصول اطمینان از اینکه گوشی شما امکان گرفتن خروجی تصویر را دارد یا خیر، بررسی مشخصات آن در وبسایت شرکت سازنده است. از طرف دیگر گزینه‌هایی مانند استفاده از کروم‌کست ممکن است چندان به صرفه نباشند و هر کاربری راضی نشود که مبلغ مورد نیاز برای تهیه‌ی کروم‌کست را بپردازد. بنابراین، همواره باید با در نظر گرفتن جوانب مختلف بهترین گزینه‌ی موجود را انتخاب کرد. البته لازم به ذکر است که امروزه گزینه‌های دیگری مانند EasyCast و AnyCast از تولیدکنندگان دیگری به بازار آمده‌اند که از لحاظ هزینه نیز مقرون به صرفه هستند. شرکت مطرح آمازون نیز دانگل Fire TV را برای رقابت با کروم‌کست ارائه کرده است که کاربردی مشابه و قیمتی پایین‌تر دارد.

بین سایر گزینه‌ها مانند میراکست و اسلیم‌پورت باید دید دستگاه‌های ما از کدام فناوری دریافت تصویر پشتیبانی می‌کنند. دقت داشته باشید که در صورت پشتیبانی از میراکست نیز ناچار به تهیه‌ی مبدل آن خواهید بود که البته هزینه‌ی آن به اندازه‌ی کروم‌کست نخواهد بود. بین اتصال بی‌سیم و کابلی نیز باید گزینه‌ی متناسب با مصرف خود را انتخاب کنید.

برای اینکه دستگاه شما از میراکست پشتیبانی کند باید اندروید آن نسخه‌ی 4.2 و بالاتر باشد. در غیر این صورت باید سراغ روش‌های کابلی بروید. البته، دو امکان اتصال کابلی اسلیم‌پورت و ام‌اچ‌ال تنها در دستگاه‌های گران‌قیمت و پرچم‌دار وجود دارند.

پس اگر خروجی ویدیو از مواردی است که از گوشی قدیمی خود انتظار دارید، وقت آن رسیده است که گوشی جدیدی خریداری کنید؛ چرا که گوشی‌های ارزان قیمتی در بازار وجود دارند که از آخرین نسخه‌های اندروید بهره می‌برند و بنابراین می‌توانند انتظار شما را با استفاده از امکان میراکست به صورت بی‌سیم برآورده کنند.

منبع : تعمیر گوشی آوافیکس


 نوشته شده توسط avafix در جمعه 96/9/17 و ساعت 8:10 عصر | نظرات دیگران()
   1   2      >
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 24
مجموع بازدیدها: 116153
فهرست موضوعی یادداشت ها
اپل[2] . آیفون[2] . گوشی هوشمند[2] . آسیب موبایل-موبایل و کودکان-سلامت کودکان-عوارض موبایل-مشکلات روا[2] . آموزش . آموزش-پین کد-عوض کردن پین کد-پین کد سیم کارت- تغییر PIN سیم کارت . android . apple . hotspot . iphone x . iphone10 . گوشی هوشمند تاشو , گوشی اکسون ام , Axon m , اکسون ام , تعمیر گوش . گوگل-google-تغییر زبان گوگل-فارسی کردن گوگل-فارسی سازی گوگل-گوگل . گوگل-google-گوگل مپ-لوکیشن-موقعیت مکانی-فرستادن لوکیشن-اشتراک گذ . گوگل-اپلیکیشن Family Link-نظارت بر موبایل فرزندان-google . گوگل-رجیستری آیفون-طرح رجیستری-رجیستری موبایل-بلک بری-موتورولا . مرورگر اینترنت-مرورگر سامسونگ-مرورگر اینترنت سامسونگ-مرورگر کروم . مشکل آیفون 10 . مقایسه دوربین گوشی ها . موبایل ساده . نسخه کم . هات اسپات . همراه اول . همراه اول-ایرانسل-دایورت کردن-انتقال تماس ها-دایورت-divert-رایتل . هند . هواوی-huawei-ریست فکتوری موبایل . هواوی-huawei-طرح رجیستری-رجیستری موبایل-موبایل اورجینال-رجیستری . هک تلگرام-تلگرام-آموزش تلگرام-telegram . ویروس . ویروس گوشی . ویروس-ویروس گوشی-هک موبایل-هکر موبایل-مقابله با هکرها . کاهش باتری . کاهش حجم اینترنت-تلگرام-آوافیکس . کاهش شارژ باتری . آیفون 10 . آیفون-iphone-اپل-apple-تنظیمات آیفون-فتوشاپ آیفون-آموزش برنامه ه . آیفون-iphone-چرخاندن فیلم-چرخاندن ویدئو در موبایل- چرخاندن فیلم . آیفون-iphone-دایورت کردن-انتقال تماس ها-دایورت-divert . آیفون-iphone-کلیپ-ساختن کلیپ-نرم افزارهای آیفون- فیلم در آیفون . آیفون-آیفون 10-iphone10-iphone x-قیمت آیفون 10-قیمت آیفون x-قیمت . آیفون-اپل-apple-Apple ID-تغییر ایمیل اپل ایدی . آیفون-اپل-apple-iphone-گیف-gif-ساختن گیف-گیف در آیفون . آیفون-اپل-apple-آموزش-اس ام اس-پیامک . آیفون-اپل-apple-آیفون 10-iphone10-iphone x-رجیستری آیفون-فعال سا . آیفون-اپل-apple-آیفون8-IPHONE8-IPHONE 8 PLUS-آیفون 8 پلاس-باتری . آیفون-اپل-apple-تنظیمات آیفون-راه اندازی آیفون-iphone . آیفون-اپل-apple-حالت پرواز-آنتن موبایل-آیفون 7-آنتن ندادن-IPhone . آیفون-اپل-باتری موبایل-کند شدن ایفون-تعویض باتری ایفون-بروز رسان . آیفون-سیستم عامل اندروید-نقشه یاب-مسیر یاب- ویز-waze-نقشه-ویز ای . اسکرین شات . اسکرین شات آبپد . اسکرین شات آیفون . اشتراک گداشتن اینترنت موبایل . ال سی دی-تعویض ال سی دی گوشی-تعویض LCD گوشی . امواج موبایل-آسیب موبایل-حفظ سلامتی-امواج مضر موبایل-موبایل و کو . امواج موبایل-آنتن موبایل-ضعف آنتن دهی موبایل-تقویت آنتن دهی . اندروید . اندروید-android-برنامه هواشناسی-هواشناسی-هواشناسی فارسی-برنامه ه . اندروید-انتقال اطلاعات اندروید-انتقال لیست مخاطبین به گوشی جدید- . اندروید-توقف اجرای برنامه-باز نشدن برنامه ها در اندروید-خطای اجر . ایرانسل . ایفون ایکس . اینترنت . اینترنت موبایل . اینترنت همراه . اینترنت-4G-اینترنت موبایل-اینترنت همراه-ایرانسل- اینترنت ایرانسل . اینترنت-اینستاگرام-اینترنت موبایل-بسته های ینترنت-اینترنت همراه- . اینستاگرام-instagram . اینستاگرام-instagram-آرشیو اینستاگرام-هایلایت -اینستاگرام-استوری . اینستاگرام-instagram-امنیت اینستاگرام-جاسوسی اینستاگرام-ویژگیهای . اینستاگرام-instagram-اکانت اینستاگرام-حذف اکانت اینستاگرام-پاک ک . اینستاگرام-instagram-اکانت اینستاگرام-غیرفعال کردن اینستاگرام . اینستاگرام-instagram-زمان فعالیت اینستاگرام-آموزش اینستاگرام-لست . اینستاگرام-آموزش-تغییر زبان اینستاگرام-اینستاگرام فارسی . باتری موبایل . برنامه های . بهترین دوربین عکاسی . بهترین دوربین گوشی . بکاپ گرفتن-هواوی-huawei-بکاپ هواوی-بکاپ-پشتیبان گرفتن-آموزش بکاپ . پاک کردن ویروس گوشی . تعمیر سامسونگ-تعویض گلس S7 edge-تعویض گلس-تعویض گلس سامسونگ-هزین . تعمیر گوشی سامسونگ-سامسونگ-تعمیر موبایل سامسونگ . تعمیر موبایل سامسونگ-سامسونگ-تعمیر گوشی سامسونگ . تعمیرات تخصصی موبایل-تعمیرات تخصصی سامسونگ-تعمیرات تخصصی آیفون-ت . تمیز کردن ال سی دی-تمیز کردن صفحه گوشی-کثیفی صفحه نمایش موبایل-د . چرخاندن فیلم-گوگل فوتوز-rotate-چرخاندن ویدئو در موبایل-چرخاندن ف . حالت پرواز-موبایل در هواپیما-گوشی در هواپیما-چت در پرواز-علت حال . حجم اندروید . حذف ویروس گوشی . دزدیده شدن گوشی . دوربین موبایل . رجیستری آیفون-طرح رجیستری-رجیستری موبایل . رجیستری آیفون-طرح رجیستری-رجیستری موبایل-قیمت موبایل-افزایش قیمت . رجیستری آیفون-فعال سازی آیفون-ثبت نام آیفون-طرح رجیستری-رجیستری . ردیابی ایرانسل . ردیابی همراه اول . زلزله-نرم افزار هشداردهنده زلزله-نرم افزار هشدار زمین لرزه-اپلیک . سامسونگ - Galaxy Note 8-samsung- نوت 8-بهترین گجت سال . سامسونگ-samsung-بلاک کردن-خارج کردن از بلاک-لیست سیاه-بلاک کردن . سامسونگ-samsung-تست صفحه نمایش سامسونگ-گوشی دست دوم-تست گوشی کار . سامسونگ-samsung-دوربین موبایل-خطای دوربین-دوربین سامسونگ-خرابی د . سامسونگ-سونی-آیفون-اپل-اچ تی سی-هواوی- ال جی-انتقال عکس روی تلوی . سامسونگ-گلکسی نوت8-Galaxy Note 8-samsung-فرش آبی-تخفیف نوت 8-تخف . سونی-Sony-اندروید 8-بروزرسانی سونی-آپدیت سونی- تعمیر گوشی سونی-ت . سونی-Sony-بلاک کردن-لیست سیاه-بلاک کردن شماره-مسدود کردن شماره-م . سیستم عامل اندروید . شارژ سریع گوشی . شارژ موبایل . شیر کردن اینترنت موبایل . فیسبوک-نام کاربری-faceboo . قیمت موبایل-افزایش قیمت گوشی-افزایش قیمت موبایل-گرانی موبایل-رجی . گوشی جدید سونی-تعمیر موبایل سونی-تعمیر گوشی سونی . گوشی سرقتی . گوشی ضد پشه-ال جی-LG-تعمیر موبایل ال جی .
جستجو در صفحه

خبر نامه